Citaat :
Een moeder met drie kinderen gaat naar een lift waar maar 4 personen in mogen.
De moeder met twee jonge kinderen staat al in de lift om naar boven te gaan maar het derde kind loopt een beetje achter en is nog niet in de lift.
Jij komt eraan en neemt net voor de neus van dat kind die 4e plaats in.
In welk artikel staat dat dit niet zou mogen?
Wooter:
Inderdaad. Het mag. Het staat de vrouw vrij om mij te vragen de lift te verlaten, maar dan wijs ik de vrouw er op dat het haar ook vrij staat de lift te verlaten als zij wenst dat alle drie de kinderen samen met de vrouw reizen.
Citaat van: mazda op Vandaag om 11:12
Volgens mij is het gedrag op de weg een weerspiegeling van je ingesteldheid in het algemeen.
Ik kan dus concluderen dat de ingesteldheid van vele Vlaamse weggebruikers egoistisch, onbeleefd en agressief is.
Wooter:
Niets nieuws onder de zon. En als jij je naïef, onzelfzuchtig en sociaal opstelt zullen er massa's egoïstische, onbeleefde en agressieve medeweggebruikers vriendelijk gebruik maken van jouw gedrag.
Citaat van: mazda op Vandaag om 11:12
Blijkbaar wordt het verschil tussen het "correct TRACHTEN toe de passen van regels" en "hoffelijkheid onder bepaalde omstandigheden" niet begrepen.
Wooter:
Aha! Omdat verkeersregels en hoffelijkheid twee aparte sets van regels zijn. De eerste staan in een wet, de tweede is een sociale code die naargelang van afkomst en opvoeding anders is.
Beste Wooter, met deze instelling zullen we er inderdaad nooit uitgeraken.
Dat de andere onopgevoede weggebruikers misbruik zouden kunnen maken van mijn sociaal gedrag, daar sta ik ver boven.
Het is net de gedachtengang van "als ik niet egoistisch ben zal een ander wel egoistisch zijn" ,die alle problemen veroorzaakt.
Hier beschrijf jij nu eens heel duidelijk de mentaliteit van vele vlamingen.