Auteur Topic: Bumperkleven  (gelezen 3572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Bumperkleven
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 15:33:45 »
Volgende keer eens gewoon blijven rijden. Niet vertragen, niet afremmen. Eens zien of zo een individu dan ook achter je blijft plakken.

Ik weet ook wel dat bumperkleven zinloos is, maar ik heb ooit het onaangename gevalletje gehad van iemand die al erg vroeg op het linkervak ging rijden, vervolgens de vrachtwagens nauwelijks voorbij durfde en dus vertraagde, en vervolgens geïrriteerd werd dat ik achter op z'n bumper zat (wat wil je ook als je eerst voor me invoegt, en vervolgens nog gaat vertragen).  De remactie erop was ook genoeg om mij pislink te maken en enkel het feit dat ik geen zin had om 5 minuten naast de rand van de rijbaan te gaan foeteren op dit individu maar dat ik er voorbij wou maakte het verschil tussen jouw ervaringen en mijn scenario.

En als laatste argument: ik kom zelden echte bumperklevers tegen...

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bumperkleven
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 15:38:18 »
Gelukkig dat zoiets nu in Duitsland heel zwaar gestrafd wordt.

Idd, vanaf < 18 meter afstand bij 120 kmh kan het daar al vanaf * 1 maand rijverbod betekenen
(en de rest...*)

Stel voor men voert dit eens degelijk (wettelijk) in Belgenland in. Fileproblemen binnen korte tijd opgelost.  ;D

Citaat
http://www.anwalt.de/rechtstipps/noetigung-im-strassenverkehr-rueck-mir-nicht-auf-die-karosse_004558.html
Dichtes Auffahren                  | Regelsatz/Euro |  Punkte | Fahrverbot/Monate
 bei mehr als 80 km/h betrug der Abstand weniger als

3/10 des halben Tachowertes | 160                | 3          | 1*
2/10 des halben Tachowertes | 240                | 4          | 2*
1/10 des halben Tachowertes | 320                | 4          | 3*
* bei mehr als 100 km/h
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I