Auteur Topic: Klacht voor laster...  (gelezen 1823 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Klacht voor laster...
« Gepost op: donderdag 29 april 2010 - 19:16:01 »
De Vlaamse comedians scharen zich massaal achter Wim Dufraing, die een klacht voor laster en eerroof op zak heeft na een mop over de politie van de zone Kapelle-op-den-Bos/Londerzeel/Meise (KLM). Tijdens een persmoment in het Antwerpse café de Joker reageerden de Vlaamse comedians unaniem dat dit te ver gaat.

Eind 2009 bracht Dufraing een mop over de politiezone KLM tijdens de eindejaarsconférence van Dufraing & De Wit. Daarin noemde hij de agenten van de zone KLM de domsten van het land. "Op die manier ventileerde ik met een karikatuur een persoonlijke frustratie nadat ik op een week tijd twee domme verkeersboetes had opgelopen nabij de school waar ik les geef."

"Dit gaat té ver"
Niet iedereen kon die mop even goed smaken. In januari richtte de commissaris een brief naar de schooldirecteur met het bericht dat het niet kan dat een leraar met voorbeeldfunctie lacht met de politie. "Afgelopen vrijdag nodigde de politie me uit om een verklaring te komen afleggen. Blijkbaar had diezelfde commissaris ondertussen een klacht voor laster een eerroof voorbereid", zucht Dufraing.

De comedian vindt het, samen met vele collega's zoals Alex Agnew, Raf Coppens, Xander De Rycke en Bert Kruismans, te ver gaan. "Comedians maken grappen over frustraties, rariteiten en miserie van zichzelf en anderen. Dat is eigen aan humor en draagt bij aan de relativering van eenieder. Als dit niet meer kan, vrezen we dat er nog veel klachten zullen volgen tegen comedians en cartoonisten, die alleen maar mensen willen doen lachen", klinkt het in koor. (belga/dea)
28/04/10 17u18
Is het nu  ;D of  :'( ?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Klacht voor laster...
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 00:57:04 »
Dat het feit dat Wim Dufraing op een week twee verkeersboetes had opgelopen die hij zelf als "domme" verkeersboetes bestempeld, voor hem aanleiding was om de politiebeamten van de zone KLM de domsten van het land te noemen, vind ik grondig verkeerd.

Bovendien is zijn conclusie onjuist, want de domste politiebeamten van het land zijn niet actief in één enkele politiezone, doch verspreid over het hele land.

Verder had hij er rekening moeten mee houden:

- dat de zin voor humor van vele politieagenten zich ertoe beperkt om te lachen als één van hun een boer of een scheet laat.
- dat vele politiebeamten te dom zijn om in te zien en te erkennen hoe dom ze wel zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Klacht voor laster...
« Reactie #2 Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 19:13:39 »
Hij had vooral moeten beseffen dat voor zelfrelativering een iq nodig is dat hoger ligt dan dat van een kanarievogel.  Maar goed dat die beestjes meer iq hebben dan de meeste agenten in dit land, anders vlogen die beestjes nog achteruit ook. (Oeps, subiet heb 'k ook een klacht aan m'n been).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone