Auteur Topic: uitgezonderd plaatselijk verkeer en parkeren  (gelezen 8196 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
uitgezonderd plaatselijk verkeer en parkeren
« Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 09:55:24 »
Hierbij gooi ik even een onderwerp op het forum dat hier op het werk tot discussie leidde. De parking op het werk is wat klein waardoor veel chauffeurs in de buurt een parkeerplaats moeten zoeken. Meestal lukt dit nog vrij goed, maar soms moet je toch al redelijk ver stappen. Achter de hoek is er een doodlopende straat, aan het begin staat een bord C3 (rond wit bord met rode rand, Verboden toegang, in beide richtingen, voor ieder bestuurder), met als onderbord, "uitgezonder plaatselijk verkeer".
Je mag die straat dus niet inrijden als je daar niet woont, op bezoek gaat met je voertuig (er zijn uitzonderingen). Stel je parkeert er toch, dikwijls tot ongenoegen van de buurtbewoners, je hebt dus een overtreding begaan, want je bent die straat ingereden. Maar hoe controleert men of het voertuig plaatselijk is of niet?

De overtreding wordt dus niet betwist, men is hier enkel nieuwsgierig hoe een controle in de praktijk zal verlopen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
Re: uitgezonderd plaatselijk verkeer en parkeren
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 10:08:28 »
Het *zou* als volgt kunnen gaan:
Aan de hand van je nummerplaat kan men je identiteit opzoeken.
Dan weet men al dat je er niet woont.  Men kan je dan contacteren met de vraag wat je daar deed, als je dan geen adres kan opgeven dat voor jou kan bevestigen dat je daar op bezoek was, dan hang je.

wooter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 10:18:03 »
Moet een adres kunnen bevestigen dat je daar geweest bent?

Zelfs als je enkel laadt en lost, mag je in zo een straat. Zelfs als het lossen beperkt blijft tot een envelop in een brievenbus.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 11:15:27 »
Dan weet men al dat je er niet woont.  Men kan je dan contacteren met de vraag wat je daar deed, als je dan geen adres kan opgeven dat voor jou kan bevestigen dat je daar op bezoek was, dan hang je.

Dat gaat hen toch al wat tijd kosten. Als men mijn nummerplaat natrekt komt men ergens in Brussel uit, bij de leasefirma. Dan moet daar mijn adres gevraagd worden en komt men bij mijn werkgever terecht. Deze kan dan mijn adres doorgeven. Een lange procedure dus.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 11:18:47 »
Dan weet men al dat je er niet woont.  Men kan je dan contacteren met de vraag wat je daar deed, als je dan geen adres kan opgeven dat voor jou kan bevestigen dat je daar op bezoek was, dan hang je.

Dat gaat hen toch al wat tijd kosten. Als men mijn nummerplaat natrekt komt men ergens in Brussel uit, bij de leasefirma. Dan moet daar mijn adres gevraagd worden en komt men bij mijn werkgever terecht. Deze kan dan mijn adres doorgeven. Een lange procedure dus.

Men kan natuurlijk ook 's morgens (wanneer de meesten aankomen wschlk) en 's avonds (bij vertrek van de meesten) een controle uitvoeren en je identiteitsbewijs vragen, alsook de vraag stellen wat je daar kwam doen ...

Daar parkeren is zo typisch iets dat goed gaat tot het fout gaat (de dag dat men beslist om eens grote kuis te houden dus)
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 mei 2010 - 11:20:35 door KV »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:12:11 »
De overtreding wordt dus niet betwist, men is hier enkel nieuwsgierig hoe een controle in de praktijk zal verlopen.
Kijken wie de straat inrijdt, en ze meteen weer (te voet dan) verlaat.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:27:54 »
Als je die straat inrijdt om er te gaan parkeren, dan ben je toch al plaatselijk verkeer?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:29:39 »
Als je die straat inrijdt om er te gaan parkeren, dan ben je toch al plaatselijk verkeer?
2.47.   De opschriften "uitgezonderd plaatselijk verkeer" of "plaatselijke bediening" duiden op een openbare weg die slechts toegankelijk is voor de voertuigen van de bewoners van die straat en van hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen; ook voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters, hebben er zonder uitzondering toegang. 

ERgens parkeren, maakt je dus geen plaatselijk verkeer.
Je moet komen bezoeken, leveren, ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:51:47 »
Elke dag een brief leveren in de lokale brievenbus  ;D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 00:56:09 »
Elke dag een brief leveren in de lokale brievenbus  ;D

Zo maak je er betaald parkeren van. :P
Kennis maken/vriendschap sluiten met iemand uit die straat en er af en toe eens binnenwippen. ;) :D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 08 mei 2010 - 00:21:37 »
Ik wou daar op bezoek gaan bij Jannsens in nummer 1, maar die blijkt daar niet te wonen.

Ik had interesse om een huis te bezoeken waarvan men mij gezegd had dat het daar te koop stond, doch ik heb het niet aangetroffen.

[...]

Voor iemand die er zijn voertuig parkeert en het verlaat, lijkt het mij niet al te moeilijk om een geloofwaardige uitleg te verzinnen om de rechtmatigheid van het inrijden van zo een weg te staven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."