Bron: GVA
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.A
In Göteborg heeft het bekende Zweedse automerk VOLVO een flater van jewelste begaan. Men had zowat 150 journalisten uitgenodigd op hun testcircuit. Bedoeling was om te demonstreren hoe veilig hun auto wel was. De auto is namelijk voorzien van een automatisch remsysteem. Dit systeem "herkent" obstakels voor de bestuurder. Het systeem maakt het obstakel "kenbaar" aan de chauffeur. Reageert die niet, dan wordt hij een eerste keer verwittigd door het systeem. Grijpt de bestuurder dan nog steeds niet in, dan gaat het systeem zélf tussenbeide komen en vol-automatisch remmen. Volgens de fabrikant zou het systeem een aanrijding voorkomen wanneer het snelheidsverschil tussen beide auto's minder dan 35 per uur vertraagt.
Alleen: de demonstratie liep euhm "lichtjes" anders dan de bedoeling was. Het systeem reageerde totaal niet op de vrachtwagen die dienst deed als obstakel. En de auto knalde pardoes tegen die truck, dus. De journalisten kregen dus te zien dat systeem compleet faalde. Hilarisch voor de journalisten, pijnlijk voor de autobouwer.
De oorzaak ligt mogelijks bij de batterijen. Vlak voor de demonstratie zouden die nog snel-snel zijn bijgeladen geweest, waardoor de electronica het eventjes liet afweten.
Moraal van 't verhaal? Moderne technologie: allemaal goed en wel, maar zouden we niet beter beginnen bij de meest gevaarlijke schakel in de hele auto? Te weten: de chauffeur zelf! Ik denk dat geen enkele autoconstructeur er ooit in zal slagen een auto te bouwen die veilig genoeg is voor een ezel van een chauffeur, of wel?