IAlhoewel ik definitief de verkeersveiligheid de rug toekeerde, heb ik terug mijn oude hobby als muzikant opgenomen. Geeft me opnieuw meer dan voldoening. Binnenkort opnieuw een orkest vervoegen.
Welk instrument Marc ? Anders moeten we maar eens een yam-sessie inrichten. Ik heb hier een klarinet, basklarinet en een keyboard rondslingeren, daar kan je al wel iets mee beginnen.
Lijkt me interessant. Wie weet kunnen we orkest "Christophoros" oprichten. Na elk optreden kan de bendevorming er wel voor zorgen dat ze met hun blaaspijpen klaar staan. Alleen hebben ze pech, wanneer ik alcoholische drank zou nuttigen, ik mijn maat niet meer kan aanhouden.
Op 7 jarige leeftijd begonnen met Accordeon Crucianelli Cromatique, Do derde rij, 96 bassen. Op 10 jarige leeftijd overgegaan op Accordiola, 120 bassen. Daarna de grote sprong naar De Hammond toonwiel, L300 met de welbekende Hammond sound. Tijdens een optreden met de Picnicks, heb ik Diane leren kennen. The Picnicks bekend van "I'm alone for ever". Ondertussen is zanger René(ke) dit jaar overleden.
Ik bespeel nu drums op een Pearl Vision VBX, vijfdelig. (Snare, Basdrum, 2 toms en Floortom). Hardware (cymbaalstatieven, Hi hat en snare)betreft de zware uitvoering van Pearl. Een bijkomende floortom, kleinere tom (3de) en 2 percussietoms zijn in bestelling. De Crash en Ride zijn van het merk Paiste als tevens de Hi hat. Morgen ga ik kijken voor bijkomende cymbalen van het merk Zildjan.
De notenleer voor slagwerkinstrumenten vergde wel wat aanpassing. De hoge Do staat bv voor de snare maar kan ook geschreven staan in si waarvoor de do dan staat voor Tom 2, de Fa voor de bas, Mi voor Tom 1, kruisje op vijfde lijn notenbalk voor gesloten Hi-hat, met rond cirkeltje voor open Hi hat., de La staat dan voor de Floortom. Men heeft dan nog Rimclick, de koebel en tamboerijn....
Privé lessen vanwege een beroepsmuzikant.
Ter info: Keyboard al bekeken en gehoord, de Tyros 3?
Mijn favoriete trompetist betreft Derek Watkins:
http://www.youtube.com/watch?v=pj3W_mOntDgen het orkest James Last met zijn eigen improvisatie, zie op 1.35:
http://www.youtube.com/watch?v=KrHr6MLUnrs