In de meeste gevallen Waar haal je dat uit Bibi, heb je misschien een link of referte ?
Ongeveer drie miljoen kilometer ervaring met zware vrachtwagens, ongeveer 1 miljoen kilometer met lichtere voertuigen, het volgen in de media van ongevallen en vele ongevallen gezien langs de weg, 2 jaar (inter)nationale repatriëring van schadevoertuigen.
Volgens Duitse "rondvragen" behoor je dan bij die 1 op 8 die deze mening heeft.
Ik kan er niet uit opmaken aan wie ze het rondgevraagd hebben. Sommigen noemen mijn Vivaro ook een vrachtwagen of zouden zelfs een vrachtwagen durven zeggen tegen een Berlingo of een Monovolume.
In bestelwagens of lichter (-7,5ton) doe ik hem altijd om.
1 op 10 vrachtwagenchauffeurs vinden het zelfs belachelijk zich aan te gordelen in een (zware) vrachtwagen.
1 op 2 doen de gordel wel aan maar vinden dat de gordel onkomfortabel is of hun bewegingsvrijheid beperkt...
Ik heb zo een dubbel gevoel als ik iemand de gordel zie om doen in een zware vrachtwagen.
Precies of ik zie iemand dat ze aan handen en voeten gebonden in een kooi in het water laten zakken met een touw in een bedenkelijke staat.
Breekt het touw of halen ze je niet op tijd terug naar boven dan is het met je gedaan.
Lees dit
Yep, geef mij een Amerikaanse (of Australische) truck met een lange neus en toestemming om 100km/u en meer te rijden dan zal ik hem op de snelwegen altijd om doen, ook voor 4.30u of langer aan 1 stuk door te rijden.
Op gewestwegen (-60km/u), BB, industriezones, in de bergen, op werven, ... gaat ie netjes terug opgerold in ongebruikte positie.(of via de achterkant van de zetel als het getuut blijft doorgaan)