Ja, je kan wél iets anders doen. Je voorligger inhalen bijvoorbeeld. Je kan daar trouwens perfect rijden, en op 't einde alsnog rechtdoor rijden, hoor. De wegmarkeringen gaan dan weer over in onderbroken witte markeringen. Wie daar rechtdoor rijdt, heeft toch de F15's niet opgevolgd, of wel? Er zijn bij mijn weten in deze concrete situatie ook géén bepalingen voorzien die mij met mijn personenauto verplichten om die specifieke richting uit te rijden. Of wel, soms?
Goed, er hangen F15's. Even een ander voorbeeld uit de praktijk, dan. Het regent dat 't giet. Er staat een file richting Kennedytunnel. Eén of andere cowboy van een camion krijgt 't op z'n heupen, en gaat onder de F15's rijden. Hij rijdt de ganse file richting Kennedytunnel voorbij. Op 't einde rijdt hij dan ipv links richting E34/N49, gewoon rechtdoor, richting Kennedytunnel. Eénmaal de doorlopende markering rechts naast hem weer overgaat in een onderbroken markering, schuift weer geleidelijk aan op naar de uiterst rechts gelegen rijstrook.
Voilà, denkt 'm dan. Ik ben niet strafbaar, dus. Want niet ingehaald bij regen omwille van die F15's. Of is er toch een verschil?
(before we start: dergelijk gedrag zou ik absoluut niet goedkeuren, maar soit).