Ina, ik kan je enkel aanraden om eens cold hard cash neer te leggen voor die RACB-opleiding.
Hun webpagina verwijst naar de PSA en RSC voor opleidingen.
Welke heb je precies gevolgd ?
De door de rijprof aangeraden techniek is allerminst voldoende om doeltreffend een slip op te kunnen vangen
Nu, als je moet gaan overpakken om een overstuur-reactie tegen te gaan, dan denk ik eerlijk gezegd dat er niet veel gaan in slagen om op de weg te blijven ...
Ikke ook niet vrees ik, en ik heb leren rijden met een erg tail-happy RWD : nauwelijks 75 pk, maar zonder deftige ophanging.
En de RACB rally-techniek zorgt ervoor dat je in drie halen van uiterst rechts naar uiterst links kan sturen, wat betekent dat als je dat geoefend hebt, je op minder dan anderhalve seconde van full-lock rechts naar full-lock links kan.
Dat het stuur zo erg snel rond gaat werd me gelijk bij de eerste keer al duidelijk.
Met een paar keer proberen weet je ook in wat voor bochten je best boven of onder de andere hand begint te trekken
Nu nog de gewoonte er proberen in te krijgen om op dezelfde manier ook terug te sturen.
Maar ik verwacht niet dat ik er een gewoonte van 20 jaar op een paar dagen uit krijg