Auteur Topic: Fietskarretjes-zijn-onveilig  (gelezen 1741 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Fietskarretjes-zijn-onveilig
« Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 22:37:19 »

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja wat dachten de heren van de koersfietsen?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 23:06:22 door jozef »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Fietskarretjes-zijn-onveilig
« Reactie #1 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 23:22:14 »
Ik heb me zo'n ding aangeschaft omdat ik twee kinderen heb. Ik heb er slechts 125 € aan besteed voor een nieuw exemplaar, via ebay. Het ding zit stevig in elkaar, heeft twee witte reflectoren vooraan, twee rode achteraan. Ik heb bewust voor een opvallende kleur gekozen, nl. kanariegeel. Ze zitten volledig in een stalen kooi. Hoewel die niet erg sterk is, geeft het nog altijd een betere bescherming dan wanneer de kinderen in een stoeltje zouden zitten.

Het enige punt dat wat zwakjes was is de koppeling. Ik heb er dan ook wat aan gewijzigd. Nu is het zeer stevig en moest de koppeling loskomen zit er nog een noodkoppeling aan. Die heb ik zo bevestigd dat bij het loskomen van de kar deze niet tussen het wiel van de trekkende fiets kan komen. Mijn vrouw gebruikt het karretje vnl. om de kinderen naar school en naar de creche te brengen. In het najaar monteer ik er wel een led-verlichting op, twee rode langs achter, twee witte van voor en twee oranje aan de zijkant. Reflecterende strippen zitten er al op. Dan zetten we het ding begin december in huis en moeten we geen kerstboom meer kopen !  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 00:13:01 »
Op onze fietskar (250€) stonden ledlichten achteraan, vooraan had ik ze dan zelf bijgezet.
Onze buggy driewielers hadden ook reflectors en ledverlichting (vooraan halogeen), we gebruikten die met de skeelers op het jaagpad....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 01:00:23 »
Ik heb me zo'n ding aangeschaft omdat ik twee kinderen heb. Ik heb er slechts 125 € aan besteed voor een nieuw exemplaar, via ebay. Het ding zit stevig in elkaar, heeft twee witte reflectoren vooraan, twee rode achteraan. Ik heb bewust voor een opvallende kleur gekozen, nl. kanariegeel. Ze zitten volledig in een stalen kooi. Hoewel die niet erg sterk is, geeft het nog altijd een betere bescherming dan wanneer de kinderen in een stoeltje zouden zitten.
ik heb er ook zo een gekocht
als je weet dat het niet echt veilig is gedraag je je er ook naar
als er een auto overrijdt, is de hele inhoud van je kar plat
daarom staat er ook een vlagje op en ook een op de fiets
dat zou redelijk duidelijk moeten zijn voor andere weggebruikers
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 15:26:32 »
Als er kindjes in zitten, kun je er misschien nog een bordje ophangen: "Uitzonderlijk vervoer".  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."