Bovendien verplichten zij andere weggebruikers vaak de wegcode te overtreden
Dat heet dan geen overtreding, maar een bevel van een bevoegd persoon opvolgen.
Ik verwijs naar de situatie nu.
Wat Schouppe van plan was met de wegcode, is ondertussen duidelijk : overtreders selectief regulariseren ...
Autocars en -bussen aan 100 laten rijden zoals ze nu al doen (vreemde zaak gezien men andere weggebruikers in een veel lichter voertuig voor een paar km teveel verbaliseert ...)
Filefilteren toelaten op een dergelijke manier dat het opvolgen ervan niet controleerbaar is.
Wielerterroristen verlossen van die door hen vervloekte bel.
Begeleiders van uitzonderlijk vervoer tot bevoegde personen maken
Wat hij aan de verkeeronsveiligheid of de rechtsonzekerheid die in de wegcode ingebakken zit ging doen, ontgaat me nog steeds ...
De vraag is maar of een bevoegd persoon ook een bevel dat moet opgevolgd worden aan zichzelf kan geven.
In elk geval stopt het daarmee dan niet.
Dergelijke begeleiders moeten ook een uitzondering krijgen op zowat elke verkeersregel ...
Met een beetje realiteitszin weet je vooraf dat het daarmee mis gaat gaan.