Als we nog wat verder doen, spreken ze bij de FOD Mob en het BIVV nog een fatwa over ons uit
btw Duitsland - een van de landen met relatief weinig dalingspotentieel - daalt -7,1 % tov 2008, en nestelt zich in de top 5 van Europa.
Daar zijn ze de Oostduitse erfenis op korte termijn aan het uitvlakken, niet vergeten dat de muur er nog maar 20 jaar ligt en dat ze daar een gigantische hoop werk aan hebben gehad.
Idd, anders was Duitsland nu al het verkeersveiligste land van Europa... of tenminste top 3, denk ik.
Gewoon de tendens schuin +/- parallel na beneden doortrekken vóór 1989... die opwaartse knik van de DDR-verkeersdoden is wel heel duidelijk.
... trek eens 15-20 % af van de verkeersdoden en D zit ergens tussen het niveau Zweden-UK-NL.
De 2 landen waar quasi het vlotst gereden wordt - D en UK - bevestigen nog eens hiermee dat veiligheid werkelijk niets met toegelaten max-snelheden te doen heeft. Zelfs de dodelijkheid ("ongevalgevolg door impactsnelheid") stagneert al enkele jaren.
Dat verkondigen wordt in Brussel en op alle gemeentehuizen natuurlijk als reinste ketterij gezien ....
Idd, wie niet voelt moet het wel horen...
Als we rekening houden met de nog lopende crisisjaren vanaf 2008 -waar werkelijk minder verkeer reed- kan men zelfs zeggen dat Be al 4 jaar bijna terplaatse blijft trappelen...
2008 was in elk geval goed te merken op de weg, merkelijk minder vrachtwagens, en hierdoor ook merkelijk minder bezetting van de parkeerterreinen langs de snelwegen - tot pakweg ergens midden 2009.
Ik kijk al uit naar de cijfers eerste halfjaar 2010, vooral het
aantal letsel
ongevallen met die strengere winter..., alhoewel er dan vele zijn die niet met de wagen/moto/.../... willen rijden/buitenkomen; in Duitsland betekende overwegend slecht weer (ook regen in de zomer) eerder minder verkeersdoden, vooral bij kwetsbare weggebruikers.
Ach ja E.Schouppe... tijdens de verkiezingspropaganda... stak de grootste schuld op het aantal verkeersdoden op de Walen en Brussel zelfs, hoe dommer kan men afgaan...
Daarbij zijn de cijfers duidelijk dat de Walen eigenlijk duidelijk veiliger rijden als de Vlamingen, dat de Waalse verkeersongevallen dodelijker aflopen per ongeval is logisch, in Duitsland is het ook zo tussen vergelijkbare
Länder, maar wel in mindere mate natuurlijk :
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2219.msg24277.html#msg24277