Auteur Topic: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?  (gelezen 3174 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Gepost op: woensdag 16 juni 2010 - 17:55:11 »

Nadat Mortsel met een waanzinnige verkeersstremmende heraanleg het verkeer in de wijde omgeving helemaal vastgezet heeft - deels tot hun eigen schade en schande - wil de overheid er nu de verkeersapartheid gaan invoeren : toeritdosering.

COMPUTERSIMULATIE: TOERITDOSERING LEVERT TIJDSWINST OP IN MORTSEL [03-04-2009]

Mortsel kampt al jaren met doorstromingsproblemen op de Antwerpsestraat. De chaos is regelmatig zo groot dat ook de bussen en trams op de vrije busbaan er hinder van ondervinden. Een nieuw proefproject met toeritdosering belooft verbetering. 



Tijd dat dergelijke fratsen verboden worden.
Het is niet meer of niet minder dan discriminatie op basis van woonplaats.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 juni 2010 - 19:53:53 »
Tja, ze zouden zo eens moeten toegeven dat hun beleid qua mobiliteit COMPLEET verkeerd is.  En dat ze daardoor niet alleen zichzelf, maar ook de naastliggende gemeenten behoorlijk wat onnodige files en andere verkeersellende mee op de hals hebben gehaald.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 16 juni 2010 - 20:54:38 »
Tja, hier waren vroeger andere voorstellen voor, maar die zijn door de gemeenteraad van Mortsel onder tafel geveegd. Het kruispunt van de Krijgsbaan met de Antwerpsestraat zou volledig anders aangelegd worden, met een overbrugging, zodat tenminste dit knelpunt niet meer zou bestaan. Men heeft hier een kans gemist.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Stefto

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 263
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 16 juni 2010 - 22:17:33 »
Citaat
[Jozef: ] Schandelijke en volkomen onterechte beledigingen van buitenlandse overheden worden hier niet geduld.
Van binnenlandse daarentegen ...

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 juni 2010 - 00:42:56 »
Citaat
[Jozef: ] Schandelijke en volkomen onterechte beledigingen van buitenlandse overheden worden hier niet geduld.
Van binnenlandse daarentegen ...
onterecht beledigen mag niet
hier is het anders
wanbeleid heeft gevolgen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 17 juni 2010 - 00:49:13 »
Citaat
[Jozef: ] Schandelijke en volkomen onterechte beledigingen van buitenlandse overheden worden hier niet geduld.
Van binnenlandse daarentegen ...

Waar staat er in deze draad een belediging naar een binnenlandse overheid ? Ik heb de post een aantal keer gelezen, er staan geen beledigingen. Er worden wel tekortkomingen bloot gelegd. Trouwens, terecht als je weet wat daar aan de hand is.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 17 juni 2010 - 07:45:06 »
Ach... Maastricht heeft het ook al enkele jaren... Gek genoeg enkel op de invalswegen vanuit België. Als je de snelweg volgt, heb je er absoluut geen hinder van. Neem je de gewone invalswegen vanuit België, sta je soms een half uur te schilderen achter één of meerdere rode lichten. Dit ter verlaging van het fijne stof (dat vrolijk gegenereerd blijft door iedereen die vanuit de A2 de stad induikt).

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 17 juni 2010 - 18:37:48 »
Citaat
[Jozef: ] Schandelijke en volkomen onterechte beledigingen van buitenlandse overheden worden hier niet geduld.
Van binnenlandse daarentegen ...

Stefto, in je bewuste posting:

- bestempelde je Duitsers en Oostenrijkers, of toch alvast de examinatoren, als onverdraagzaam.
- stelde je het in vraag of bepaalde fouten tijdens het praktijkexamen in Duitsland aanleiding zouden geven tot lichamelijke of geestelijke straffen.

We mogen, willen en kunnen dergelijke uitingen van xenofobie hier niet dulden, zowel in jouw als in ons belang, omdat ze wanbedrijven uitmaken waarop correctionele straffen staan.

Ik hoop dat het incident hiermee definitief zal gesloten zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010 - 00:21:44 »
Groen Laat in Mortsel goed zien wat ze kunnen, al jaren zo.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010 - 09:40:59 »
Groen Laat in Mortsel goed zien wat ze kunnen, al jaren zo.

Yep, het milieu en de samenleving naar de knoppen helpen ....... in tegenstelling tot wat ze beweren.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010 - 10:27:22 »
Groen Laat in Mortsel goed zien wat ze kunnen, al jaren zo.

Yep, het milieu en de samenleving naar de knoppen helpen ....... in tegenstelling tot wat ze beweren.
Goh moet je dat nu letterlijk neerpennen? ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Stefto

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 263
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #11 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 00:04:38 »
Stefto, in je bewuste posting:

- bestempelde je Duitsers en Oostenrijkers, of toch alvast de examinatoren, als onverdraagzaam.
- stelde je het in vraag of bepaalde fouten tijdens het praktijkexamen in Duitsland aanleiding zouden geven tot lichamelijke of geestelijke straffen.

We mogen, willen en kunnen dergelijke uitingen van xenofobie hier niet dulden, zowel in jouw als in ons belang, omdat ze wanbedrijven uitmaken waarop correctionele straffen staan.

Ik hoop dat het incident hiermee definitief zal gesloten zijn.
Neen

Ik zou u ook vriendelijk willen vragen mij niet te beschuldigen van xenofobie. Dat zijn zware beschuldigingen hé.

Als jij in mijn posting zulke dingen leest is dat jouw foutieve interpretatie. Vraag dan eerst wat uitleg alvorens je me criminaliseert.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #12 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 15:01:43 »
Ik zou u ook vriendelijk willen vragen mij niet te beschuldigen van xenofobie. Dat zijn zware beschuldigingen hé.

Als jij in mijn posting zulke dingen leest is dat jouw foutieve interpretatie. Vraag dan eerst wat uitleg alvorens je me criminaliseert.

Stefto:

1° Xenofobie is inderdaad geen cavaliersdelict.

2° Wat mij betreft, heb ik geen behoefte aan verdere uitleg. Ik heb jouw bewuste posting onaanvaardbaar geacht op basis van zijn daadwerkelijke inhoud. De draai die je daar achteraf zou willen aan geven, speelt daarbij geen rol.

3° Het staat je vrij over deze aangelegenheid een draad te openen in de rubriek Forumwerking, maar hou alsjeblieft op met allerlei draden te bezoedelen met off-topic berichten.

4° Kun je je bij mijn modererende tussenkomst met betrekking tot de bewuste posting niet neerleggen, wend je dan in het volste vertrouwen tot JC, die de eindverantwoordelijke voor dit forum is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Binnenkort verkeersapartheid in Mortsel ?
« Reactie #13 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 21:20:33 »
Al die moderatoronzin hoort per PB...

JC, kan je bovenstaande ziever eens opkuisen?