Auteur Topic: 4X4  (gelezen 3657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 4X4
« Reactie #1 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 14:04:32 »
Vanaf 2011 verplicht op alle Vlaamse wegen.  ;D

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 4X4
« Reactie #2 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 14:22:36 »
Eerst die van Kruibeke. :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 4X4
« Reactie #3 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 15:09:51 »
'k Zal het morgen eens bekijken, tegen dan heb ik het hier wel binnen met mijn DSL internetverbinding van 384 kbps download en 64 kbps upload...  :(
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: 4X4
« Reactie #4 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 15:31:57 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 4X4
« Reactie #5 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 16:53:28 »
'k Zal het morgen eens bekijken, tegen dan heb ik het hier wel binnen met mijn DSL internetverbinding van 384 kbps download en 64 kbps upload...  :(

Hebben we toch nog iets dat rap mag gaan, hier gaat het tot 3 M_Byte_ / s  - dat moet ergens boven de 25 Mbit zitten
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 4X4
« Reactie #6 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 17:09:18 »
De Duitse overheid heeft de Duitse Telekom verplicht de tarieven die ze aanrekent aan de andere operatoren te verlagen. Als reactie daarop zegt Telekom dat er daardoor geen geld meer is om snelle internetverbindingen uit te breiden.

Ieder jaar komt de kabelmaatschappij vragen wie er in onze omgeving kabel zou willen. Maar zolang niet minstens 25% van de bewoners toezeggen, komt de kabel er niet.

Ook het recent aangelegde netwerk Energie und Wärme aus Biomasse komt niet tot bij ons.

Dat heb je als je op een berg woont...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: 4X4
« Reactie #7 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 22:40:26 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 4X4
« Reactie #8 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 23:20:59 »
Rafael, ik zou niet direct stellen dat 1 Mbit/s gelijk is aan 125 kbyte/s. Deze bits bevatten ook nog wat overhead, delen door 10 lijkt me dan ook meer aangewezen. Ik heb ook telenet aan 30 Mbits/s en haal max. zo'n 3 Mbyte/s.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 4X4
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 04:41:36 »
Hebben we toch nog iets dat rap mag gaan, hier gaat het tot 3 M_Byte_ / s  - dat moet ergens boven de 25 Mbit zitten

Telenet dus, 30 Mbit op papier. 3 Mb/s is 24 Mbit. 30 Mbit is 3,75 Mb/s. Telenet haalt hun opgegeven snelheden tenminste zo goed als. Belgacom blijft pochen met hun 20 MBit en hun boosts, maar in tegenstelling tot wat ze beweren ben ik van 4 Mbit naar 2 Mbit gegaan, met nog steeds regelmatig wat disconnects, dus nog even en ik sta op 1 Mbit ;) Hopelijk komt er in september verandering in...

Awel van mij is het net omgekeerd.
Indertijd had ik ADSL en dat ging traag maar het ging tenminste altijd, wat ik van Telenet niet kan zeggen. Zowel in Ieper niet als hier.
Met de regelmaat van de klok valt em es uit, soms om de 10 minuten eens uren aan een stuk, wat wreed ambetand is, en soms haal je dan snelheden om u tegen te zeggen.

Daar komt nog bij dat ik nu nog een ander probleem heb met telenet. Blijkbaar is het daar niet toegestaan om te verhuizen en/of je abonnement op te zeggen.
Afwachten wat dat nu weer wordt.

Vanaf 2011 verplicht op alle Vlaamse wegen.  ;D

Ik weet wel waarom ik een pick-up gekocht heb, is nu al bijna onmisbaar. Hopelijk lukt het nog enkele jaren daarmee.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 juni 2010 - 04:45:07 door bibi585 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: 4X4
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 10:58:58 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 juni 2010 - 11:00:48 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 4X4
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 11:55:23 »
Met de regelmaat van de klok valt em es uit, soms om de 10 minuten eens uren aan een stuk, wat wreed ambetand is, en soms haal je dan snelheden om u tegen te zeggen.
Loop alle verbindingen binnen eens na of die goed vastgedraaid zitten, en of de connector zelf stevig op de kabel zit.
Met een sleuteltje van 11 kan je de coax-connectoren vast zetten.
De connectoren moeten allemaal op de kabel geknepen zijn. Connectoren die op de coax gedraaid worden zoals vroeger gebruikelijk was voor TV zijn uit den boze.

Aan-af problemen zijn vaak te wijten aan slechte coax connectoren, waterinsijpeling in de kabel, of een stuk slechte kabel (niet dubbel afgeschermd).
Als het telkens erger wordt na regenval, weet je hoe laat het is.
Buitenverbindingen moeten normaal in gelboxjes zitten, ook die aan het aansluitpunt in de straat - maar vaak ontbreken die.
Als de middengeleider van de coax contact maakt met een van de kleine draadjes van de geweven metalen buitenmantel, dat geeft ook serieuze problemen.

Minder voor de hand liggend en lastiger op te sporen zijn problemen met de NIU (verdeelkastje waar de buitenkabel op binnenkomt; kan je opsporen door de inkomende kabel rechtstreeks naar de modem te leiden zonder de NIU ertussen) of de voeding van de modem.


Citaat
Daar komt nog bij dat ik nu nog een ander probleem heb met telenet. Blijkbaar is het daar niet toegestaan om te verhuizen en/of je abonnement op te zeggen.
De interne administratie blijft daar problematisch.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 juni 2010 - 11:57:01 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: 4X4
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 13:19:56 »
Ik weet wel waarom ik een pick-up gekocht heb, is nu al bijna onmisbaar. Hopelijk lukt het nog enkele jaren daarmee.

Ik zou toch niet teveel daarmee door de stad rijden en langer parkeren...

Google eens op ´asobakken´...  :-[
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: 4X4
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 16:17:31 »
Ik zou toch niet teveel daarmee door de stad rijden en langer parkeren...

Google eens op ´asobakken´...  :-[
een van de vormen van onverdraagzaamheid die door de overheid gepromoot werd
omdat die bakken nu eenmaal zooooveel verbruiken
awel, de mijnen verbruikt veel minder dan de gemiddelde monovolume
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 4X4
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 18:22:05 »
Ik weet wel waarom ik een pick-up gekocht heb, is nu al bijna onmisbaar. Hopelijk lukt het nog enkele jaren daarmee.

Ik zou toch niet teveel daarmee door de stad rijden en langer parkeren...

Google eens op ´asobakken´...  :-[

Ik weet het en het is ook al jaren dat ik zoveel mogelijk uit de steden weg blijf, net door het asociaal gedrag die nog eens door de overheid gepromoot wordt.
Tegenwoordig kun je er enkel nog peperduur parkeren op voorwaarde dat je met een sardienendoos rijd waar je met moeite in of uit kan.
Gisteren nog had Rita bijna een blauw oog door de zonneklep die naar beneden stond in de corolla. ::)
Ik rij er maar zelden meer mee, net omdat je er zo eng benepen in zit.
En kwestie van verbruik zal de Dodge minder vervuilen dan onze huidige 2 dieselstoven met de geïnstalleerde LPG instalatie.
Het verbruik zal inderdaad naar alle waarschijnlijkheid wel dubbel zo hoog zijn maar gezien LPG maar de helft van de prijs kost en veel minder vervuilend is is het wel zijn investering waard vind ik. Zeker als je nog eens voor die prijs zeer veel luxe, ruimte, (rij)comfort en een motor met 3x zoveel PK er bij krijgt.

Nu ziet het er naar uit, na bijna 8 maanden, dat ik nu zaterdag hem eindelijk in ontvangst zal kunnen nemen.
Ondertussen ben ik wel noodgedwongen moeten stoppen met mijn eenmanszaak wegens niet rendabel en door de onmogelijkheid, grotendeels door de wetgeving en voortdurend veranderende wetgeving, om mijn job te kunnen uitvoeren.
En als toemaatje heb ik vandaag nog eens een BTW-boete ontvangen van ruim €4000 omdat ik heb durven zelfstandig beginnen en ermee gestopt ben (grotendeels net door de overheid) voor ik bankroet ging.
De zelfstandigen hebben/verdienen veel geld beweert men dan. ::)
Had ik gewoon blijven stempelen had ik veel meer verdiend, veel minder zorgen gehad en meer bestaanszekerheid. Dat weet ik zeker.