Michel schreef,
"Het O.V. rijdt hier meestal rustig door aan die B17-tjes hoor, politiewagens ook..."
Zelfs al ben ik voorstander om op vele plaatsen de vvr af te schaffen, ook binnen bbk maar dan weer niet overal in kleine straatjes buiten of binnen bbk( gelijkwaardig),
dan nog vind ik het totaal NIET kunnen dat zoals jij schrijft de vvr genegeerd wordt door het gros van de bestuurders.
Ik ook niet maar wat doe je ertegen ?
Als men ziet dat een
misbruikte vvr-regel buiten bbk, decennia lang niet werkt EN geen draagvlak heeft buiten de bbk, EN het aantal ongevallen gevoelig verhoogt, wat doet de wetgever dan ?
Mazda, betreft
die kleine straatjes buiten de bbk die gelijkwaardig zijn, moet je eens een weekje in UK rijden en vooral op die -soms eenzame- smalle straatjes rijden, dan ben je direct overtuigd dat het wel zeer goed kan.
En dient
gelijkwaardigheid de veiligheid ofzo ?
Waarom zou dat - voor jou - een argument moeten zijn op zulke -eerder rustige- wegjes aan VVR te moeten vasthouden ?
Wacht maar eens in onze streken als het mais voldoende hoog wordt, dan gaan de ongevallen op zulke veld-kptjes rapide omhoog...
Ook met zwwgbrs... want die wegjes zijn zeer populair en maken meestal deel uit van het fietsroutenetwerk.
Als ze er massa´s 70 kmh borden kunnen neerplanten dan kunnen ze ook B1/B5-tjes aan de kpn zetten.
(in UK met witte dwarsmarkering).
Ik was ook zeer benieuwd toen ik naar UK reed (2008), maar nu ben ik 100% overtuigd dat dat de veel betere oplossing is.
Andere forummers met UK-rijervaring gaan dat beamen.
http://www.youtube.com/watch?v=1_plh22dzm4&feature=related smalle wegjes in Cornwall...
UK-cijfers bevestigen het ook nog, in welke mate weet ik wel (nog
) niet.
In geen enkel land rondom ons wordt de vvr zodanig genegeerd dan in Vlaanderen.
Hoe dat komt weten we.
Iets aan doen? Nougabollen
We zijn het alleszins eens.
Maar op de onduidelijke pampermanier - controle is zeer moeilijk - gaan het zeker niet beter worden.