Ik stel mij toch vragen bij deze antwoorden.
Bij de vraag over het remmen op de moter antwoord Inazuma : Ja.
Volgens mij moet je niet op de moter remmen.
Er wordt van de kandidaat-bestuurders een correcte remtechniek verwacht, en daar hoort het afremmen op de motor bij.
Op de motor remmen is nodig zijn bij afdalingen in bergachtige streken, maar het is niet nodig en niet milieuvriendelijk om op platte weg telkens je toerental de hoogte in te jagen door vroeger terug te schakelen dan normaal opdat je voertuig op de motor zou afremmen.
Je zit met een foutief beeld van wat remmen op de motor inhoudt.
Gewoon gas lossen is al remmen op de motor ... je hoeft niet de versnellingsbak meteen in een lagere versnelling te rammen.
Want als die plantenbak niet als hindernis aanzien kan worden omdat deze vast geplaatst is
Waarom zou iets dat vast geplaatst is, geen hindernis kunnen zijn
ELKE zijdelingse verplaatsing moet vooraf aangegeven worden volgens Art 13 ...
De wegcode stelt zelfs nergens waartegen die zijdelingse verplaatsing gerefereerd wordt.
Is het tegenover de rand van de weg ? Tegenover de rand van de rijbaan ? Tegenover de rand van het weggedeelte waarop men zich bevindt ? Onbepaald ...
Talloze plantenbakken staan vast geplaatst, en staan feitelijk OP de rijbaan of springen in de rijbaan in - om doelbewust het verkeer te hinderen, en het daardoor onveiliger te maken...
De enige situatie waarin niet gepinkt hoeft te worden, is een situatie waarin de rijstroken de uitstulpingen van de rand van de rijbaan volgen en men dus netjes in zijn rijstrook blijft rijden.
dan volg je gewoon de welliswaar grillige rand van de rijbaan en dan zou je eigenlijk niet moeten pinken.
En levert het mogelijk net dat extra "voorbehoud" dat een kandidaat doet buizen ...