Via via vernomen : Ne maat van mij heeft een proces-verbaal gehad doordat hij met zijn voorruit van zijn Willys jeep neergeklapt reed.
Ik heb gevraagd of ze het juist aangehaalde artikel eens kunnen vragen, vind da nogal straf.
Welk artikel zou men hiervoor kunnen gebruiken?
Was het wel voor die neergeklapte voorruit ? Mss was het wel omdat de klapconstructie niet meer OK was ?
De voorruit moet namelijk degelijk geblokkeerd worden; niet dat die dichtklapt door schokken en/of wind (zie onderste foto)
Ik heb trouwens al met een Willy Jeep (ingebouwde lasbak) gereden (ook 3 versnellingen, 1e versn. naar achter)Daarbij als auto´s -conform toelating, en constructie- voorzien zijn om met neergeklapte ruit te rijden mogen zij dat zeker.
Ik zou echt niet weten waarom, en voor veiligheidsredenen is zeker te ver gezocht, nog niet zo oude auto´s mogen ook zonder gordels enz... rijden.
bvb ik mag zelfs met
open deuren rijden met mijn auto, toch straffer hé, om dezelfde redenen.
Nog geen PV gekregen, ik moet toch veel meer kms door "achterlijk-Be" doen.
Aja, auto´s zonder klassieke of quasi zonder voorruit, google er eens op, er zijn er veel meer als men denkt, zelfs nieuwe modellen:
" zonder voorruit "" ohne windschutzscheibe "Ik neem een modaal (betaalbaar) model:
Die uneingeschränkt fahrbereite Studie MX-5 Superlight demonstriert wie Ressourcen gespart werden können.
De Renault Spider Sport:
Deze is nog wat duurder...
Nog eentje
met toelating en nummerplaat om twijfel uit te sluiten.
http://www.multi-board.com/board/index.php?page=Thread&postID=507962#post507962
Ich habe zwar keinen Wolf, aber am LuAZ-969M ist die Frontscheibe auch klappbar: