Een fietspad dat smaller is dan 1,75 meter noemen ze blijkbaar een 'zelfmoordstrook'.
Dan zijn er veel zelfmoordstroken aangelegd in Vlaanderen ...
De rijstroken worden 3 meter breed per rijrichting.
Valt goed mee.
Voor de heraanleg van de N10 is 2,8m voorzien.
Dat is 1 van de drukste niet-snelwegen in de provincie Antwerpen.
Fietspaden worden niet afgescheiden, althans niet vaak.
Als de mogelijkheid bestaat ze wel af te scheiden, is dat ronduit dwaas.
Maar blijkbaar wil men niet leren uit het NL-model.
Star de eigen, dodelijke, verkeerspolitiek blijven volgen ...
Bushaltes uiteraard nog steeds op de rijbaan behouden, sommige die er nu langs liggen worden verplaatst naar de rijbaan.
Alle middelen zijn tegenwoordig goed om het verkeer te hinderen.
Nadien kan men dan gaan jammeren over de permanente "verkeersdrukte" en de milieu overlast die men zelf gecreëerd heeft.
Een 'poort' (Een asverschuiving dus) moet helpen afremmen.
En zoals de meeste daarvan, meer ongevallen veroorzaken dan ze voorkomt.
De controle over het stuur verloren heet het dan als iemand de randen van zo'n onding raakt.
Een studie (geen referentie) wijst uit dat de rotonde in de zone 30 wel degelijk super veilig is.
Maar niet voor fietsers ...
De studie van Stijn Daniëls aanhalen resulteerde in wat gemompel van de mobiliteitsambtenaar die dan langs de kwestie begon te neuten.
Typisch overheidsgedrag.
Het laatste wat ze daar willen, is geconfronteerd worden met burgers die weten waarover ze praten ...
met direct de verwijzing naar 1 dag per jaar dat dezelfde omleiding gevolgd moet worden. Dat gaat dan toch ook prima, dus tijdens onze werken ook.
Sommigen van die beleidsverantwoordelijken leven niet eens op dezelfde planeet denk ik ...
De moeilijke kruispunten aan de N141 worden opgelost door de zijstraten gewoon af te sluiten.
Creatief.
Wat met het verkeer uit die zijstraten, dat moet wel ergens weg geraken ?
En gaat dan verder moeten omrijden = weer meer verkeer ipv minder ...
De N141 is niet geschikt voor doorgaand verkeer, laat staan voor vrachtverkeer. Deze zullen dan ook fameus in de problemen komen door de tig asverschuivingen ze doen er alles aan om deze nog verder te weren. Als er dan toch plaatselijk een uitzonderlijk vervoer moet zijn, moet deze het fietspad maar meegebruiken was het antwoord. Welk alternatief er dan is voor dat vervoer? Dan krijg je als reactie dat de N73 dan handig zou zijn, maar deze is nooit afgemaakt dus niet mogelijk, en daar eindigt het dan. Geen alternatief.
Helaas typerend voor het kortzichtige Vlaamse verkeersbeleid.
Onze weg is niet geschikt voor doorgaand verkeer, dus belemmeren we dat.
Een alternatief voorziet men niet, dus komt al dat verkeer nog steeds over wegen dat aangelegd is om net dat verkeer te weren ...
Het netto resultaat is een mousse van zwakke weggebruikers op een bedje van asfalt, gegarnierd met vrachtwagenbanden ...
De zone 30 wordt permanent.
Zoals gezegd, zone 30 is de nieuwe bebouwde kom.
Trager, trager, trager ...
Tot alles finaal stil staat.
De economie inbegrepen.
Elke zone 30 is bovendien ook nog een kleine milieuramp ...
Het bedrijf dat aangesteld was om dit alles uit te tekenen was er ook aanwezig om alles uit te leggen. Het traject telt in totaal misschien een straatnaam of 20, maar dan nog slagen ze er in om niet te weten waar een straat ligt als je er een vraag over stelt. Komt goed over.
Onkunde alom in de verkeerssector ...
Het is belangrijker om de beleidsinstanties naar de mond te praten dan gefunderde beslissingen te nemen.
Dit wereldje ondersteunt zo zichzelf.