Dat zijn die Citroën gebruikt geloof ik, alleen moet je de mensen vertellen dat ze af en toe eens autostrade moeten doen om te kunnen regenereren, anders krijg je storingen.
Die regenereert ook op andere wegen - zelfs in een zone 30 - maar moet uiteraard wel warm gereden zijn.
Ik weet intussen maar al te goed wanneer die zoal regenereert, want ik heb er de eerste 80.000km wat problemen mee gehad.
Schokken en schudden bij constante gasstand, en laat ik nu nogal "lean" met een constante pedaalstand rijden.
Intussen is dat opgelost door software aanpassingen, alleen regeneratie in zone 30 op CC is nog een probleempje (zelf gas geven dan).
Het ogenblikkelijke verbruik daalt soms 1 tot 2 L/100 km bij de regeneratie.
Dan rij ik half op naverbranding denk ik

Eigenlijk moet je mensen wijs maken dat een diesel enkel nuttig is als je véél kilometers doet, 15000km/jaar is niet genoeg.
Inderdaad.
En je kar moet telkens voldoende km doen om ook echt warm te lopen.
Voor pakweg de helft van België - 15000 km is zowat het jaargemiddelde - is een diesel dus geen goede keuze.
Die keuze wordt soms wel met een al even dwaze 15% sinterklaaspremie beloond , en dan is de keuze makkelijk gemaakt ... je zou gek moeten zijn om ze niet te nemen.
Onvoorstelbaar eigenlijk dat een overheid een toch wel meer vervuilende brandstof in tijden van zeer zware budgetaire perikelen nog aktief financiëel gaat promoten.
Dit lijkt me een van de eerste besparingsmaatregelen voor eender welke nieuwe regering, want het gaat om bakken geld.
Tot 4500 euro / auto ! Dat loopt snel in de miljoenen euro's.