Ik heb mijn eerdere post aangepast -wat ik eigenlijk niet wou - en plaats ze daarom nog eens:
(de rest citeerde Jozef)
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Wslk geen gordel gedragen (bestuurscabine lijkt intakt, airbags open), aan de schade te zien heel weinig met (overdreven) snelheid te doen. Ik denk dat daar 90 kmh mag.
Kan ook ingeslapen zijn rond dat uur, die klik brede N2 ter hoogte van Donk is kaarsrecht en er is zeer veel vaste uitloopstrook tot men zo netjes frontaal tegen een verlichtingspaal (om de 50 m ?) kan rijden.
Mijn eerste vermoedens blijken juist te zijn, het stond deze morgen in de krant:
(letterlijk, zegt ook veel over de omstandigheden en de schade)
dikke titel: (pagina 3)
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
...
Drie getuigen
(spreker met naam genoemd) die kort na 5 uur van een fuif terugkwamen uit Linkhout (met de fiets) zagen de auto bij die verlichtingspaal en waren er als eerste bij:
"In eerste instantie leek er niemand in de auto te zitten. Maar toen we het portier openden, vonden we de bestuurster. Ze was helemaal onder het dashboard gezakt. Ze lag met het hoofd op de zetel. Ze droeg haar gordel niet. De hulpdiensten kwamen snel terplaatse, maar de urgentiearts kon alleen maar de dood vaststellen."
In slaap gevallenNancy S. was de partner van Marc F. Met z´n tweeën waren ze een avondje gaan stappen. "Even na 23 uur vertelde Nancy dat ze nog even bij haar zus in Diest wilde langsgaan ", vertelt Marc, zwaar aangeslagen. " Ze liet haar auto daar staan en trok samen met haar zus naar een discotheek in de buurt van Aarschot. Daar zijn ze rond 4 uur ´s nachts vertrokken. In Diest is Nancy opnieuw in haar auto gestapt om naar huis te rijden. Vlakbij haar huis moet ze aan het stuur van de auto in slaap zijn gevallen, zo heeft
de politie me verteld. "
" Nancy was een vrouw uit de duizend ", vertelt partner Marc. " Zij stond altijd voor iedereen klaar. Zo had ze een heel innige band met haar zus en haar broer. ...
Moeder van drieNancy had 2 kinderen uit een vorige relatie, samen met Marc had ze ook een kind. Marc is ook vader van drie kinderen uit een vorige relatie. " Nancy en ik waren nu 12,5 jaar samen. Ze woonde wel in Herk-de-Stad en ik in Halen, maar ik zou nu mijn huis verkopen om onze toekomst in Herk-de-Stad te delen." [...]
En tenslotte !:
Omdat er bij het ongeval geen tweede partij betrokken was en de omstandigheden duidelijk waren, vond het parket het niet nodig om een verkeersdeskundige te sturen. [/quote]
De N2 is daar een quasi rechte baan van
amper 10 km van Diest tot Herk-de-Stad , Nancy zal om 4 uur al zeer vermoeid teruggekeerd zijn met haar zus van Aarschot(15 km van Diest), maar ik kan me al inbeelden dat dat stukje van 10 km naar Herk-de-Stad - denkbaar - nog te doen was voor haar om nog naar huis te rijden...
Uit mijn ervaring weet ik dat als ge al zeer vermoeid in een koude auto stapt en na ca x-kilometers de chauffage goed aanslaat dat men dan in de problemen komt, en bij de eerste nikkertjes zich dan moed inspreekt och noch een klein stukje en ik ben thuis, men beseft het gevaar niet echt, en trekt de ogen nog eens goed open en probeert men zich te concentreren aan een monotone (ook opgelegde), wslk eerder trage snelheid (70 kmh, ook 90 kmh ?) , op een lange rechte brede (verlichte) weg, enkele kms nog...
Niemand gaat dan en daar -eerlijk gezegd stoppen- langs die baan en een kort dutje doen enkele kms voor zijn "bed".
Juist die monotone wegen doen pijn, ik - als man - heb in die toestand dan liever wat afwisseling (bochten), en op rechte stukken kan ik me veel beter concentreren aan een hogere - dan verboden - snelheid - in Be - .
Nancy had wslk de ervaring en de moed niet wat vlotter te rijden want dan was ze thuis geraakt. N.B. betreft de afgaande airbag (tot 300 kmh) en het
niet-dragen van de gordel bij een frontale botsing; de airbag is dan meestal eerder nadelig en kan het (hier ingedommeld) hoofd al in de voorwaartse beweging met een ruk naar achter katapulteren.
Ik had onlangs een test van de ADAC waar dat aangetoond werd. (zal ze nog eens posten)