Auteur Topic: 4 op de 5 bus-abonnementen betaald met gemeenschapsgeld !  (gelezen 1376 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
4 op de 5 bus-abonnementen betaald met gemeenschapsgeld !
« Gepost op: woensdag 28 juli 2010 - 14:06:46 »
Citaat

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Bron : HLN.be

Dit pas perfect in het plaatje dat de reizigersbijdragen bij De Lijn nauwelijks 15% meer uitmaken van de inkomsten ... al de rest is weldadig gesubsidiƫerd !

Uiteraard rijdt niemand gratis - de rekening valt uiteindelijk bij alle 6 miljoen Vlamingen binnen ...
Ook bij zij die wel betalen voor het gebruik van het OV.
Ook bij zij die er geen gebruik van (kunnen of willen) maken.

De gebruiker van vervoersinfrastructuur, moet blijkbaar enkel de volle pot betalen als hij met een eigen autootje rijdt !
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 10:08:30 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rudi

• Expert
  • Geslacht: Man
Re: 4 op de 5 bus-abonnementen betaald met gemeenschapsgeld !
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 28 juli 2010 - 14:52:23 »
Maar dan betaal ik nog liever dit dan de hotelrekening van al die azielzoekers.

Ik heb jaren een busabonnement op kosten van mijn werkgever gehad. Is dat ook gratis in die statistieken?
Het gebruiksgemak van het openbaar vervoer is spijtig genoeg alles behalve. De chauffeurs doen echt wel hun best en kwa vriendelijkheid krijgen ze van mij een bravo.
Op mijn traject rijden 4 lijnen maar vermits de uurtabellen zodanig mismaakt zijn, rijden de bussen als een treintje achter elkaar. De eerste bus zit stampvol en de laatste is bijna leeg.
Mis je het treintje dan sta je 20 Ć  25 minuten voor schut.
Ik heb sinds kort een bedrijfswagen en moet mij niet meer ergeren over het geroep van de gsm gebruikers en de "djingeldjangel" van de veel te luide MP3 spelers om mij heen.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 28 juli 2010 - 15:05:07 »
De chauffeurs doen echt wel hun best en kwa vriendelijkheid krijgen ze van mij een bravo.

Ik kan die mening helaas niet delen. Er zullen wel vriendelijke en bekwame mensen bij zijn, in de regel zijn het verkeerscriminelen. Niet zelden gebruiken ze de massa van de bus (en de inzittenden) om zich ergens tussen te wringen, om de voorrang te negeren, ... Ik ben zelf al verschillende keren kotsmisselijk geworden van de rijstijl van een buschauffeur.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 28 juli 2010 - 18:42:58 »
Als ik durf te stellen dat de bus duur is krijg ik altijd te horen dat is niet waar.
Kan anders perfect met mijn auto rijden (in mijn eentje) tegen de prijs van de bus.
Begin nu het plaatje te snappen, ik zit weer in die 15% betalende.
Tja beetje begrijpelijk dat ik dan zeg het hoeft niet voor mij.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 23:07:21 »
Als ik durf te stellen dat de bus duur is krijg ik altijd te horen dat is niet waar.
Kan anders perfect met mijn auto rijden (in mijn eentje) tegen de prijs van de bus.
Begin nu het plaatje te snappen, ik zit weer in die 15% betalende.

De bus moet dus eigenlijk minstens zo'n 7 keer duurder worden om kostendekkend te zijn (met nog wat afhakers er bovenop natuurlijk).
Dan rijdt er natuurlijk geen kat meer mee ...

Gaan we dan ook de kosten voor voorbehouden infrastructuur doorrekenen aan het OV - zoals sommigen dat zouden willen zien gebeuren met de kosten voor het autorijden - dan heeft De Lijn geen klanten meer ... omdat niemand die "luxe" kan betalen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 05 augustus 2010 - 09:02:27 »
De Lijn die alleen Vlaanderen bedient kreeg enkele jaren geleden even veel subsidie als het hele OV in Nederland. Nog geen 6 miljoen mogelijke bus eizigers vs 16 miljoen bus- en treinreizigers.