Auteur Topic: Hoe snel kan een VW Golf achteruit  (gelezen 1427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Hoe snel kan een VW Golf achteruit
« Gepost op: donderdag 29 juli 2010 - 20:02:30 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Hoe snel kan een VW Golf achteruit
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 29 juli 2010 - 20:10:56 »
Volgens mij is een Dafje sneller.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Hoe snel kan een VW Golf achteruit
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 29 juli 2010 - 23:04:09 »
Volgens mij is een Dafje sneller.  ;)

Ik weet het wel zeker.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Hoe snel kan een VW Golf achteruit
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 13:28:55 »
BIJNA 100 ;D
Voor een misschien al oldtimer (bj 86 of ouder), niet slecht.

Vind die Granada en vooral die TGV (Master) ook wel de moeite.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Hoe snel kan een VW Golf achteruit
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 16:51:36 »
Volgens mij is een Dafje sneller.  ;)
Ik weet het wel zeker.

Een variomatic is ook de enige aandrijving waar men sneller kan rijden door voorzichtig gas te minderen bij "topsnelheid"...  :D ;)

Leg dat uit tegen de Belgische (flits)politie.  ;D

of ´Groenen´:


Staat zelfs in de Duitse Wiki bij DAF 600 (22 PK):
Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/DAF_600

Der DAF war das einzige jemals produzierte Auto, das schneller wurde, wenn man langsam das Gaspedal losließ, nachdem der Wagen seine Höchstgeschwindigkeit erreicht hatte. Der höhere Unterdruck aus dem Ansaugtrakt des Motors drückte die konischen Riemenscheiben in eine Position mit noch höherer Übersetzung, obwohl die Motordrehzahl gleich blieb, und somit erhöhte das Getriebe die Reisegeschwindigkeit, im Falle des DAF 600 von 96 km/h auf fast 112 km/h. Dies dauerte jedoch lange und setzte eine ebene Straße voraus.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 30 juli 2010 - 17:09:34 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I