89 verkeersdoden door probleem versnellingen ToyotaHet Amerikaanse agentschap kreeg 6.200 klachten binnen over problemen met de versnellingen bij Toyota's. In totaal worden 71 ongevallen, 89 doden en 57 gewonden in de Verenigde Staten toegeschreven aan technische defecten bij de Japanse auto's.Midden februari sprak de NHTSA nog over 34 doden ten gevolge van technische defecten bij Toyota. Het agentschap benadrukt wel dat het gaat om klachten van consumenten die nog niet onderzocht zijn.De Japanse autobouwer Toyota riep sinds het najaar van 2009 wereldwijd ongeveer 10 miljoen wagens terug door verschillende technische problemen, onder meer ongecontroleerde versnellingen.Het Amerikaanse departement voor transpost heeft Toyota al veroordeeld tot een recordboete van ruim 16 miljard dollar omdat de autobouwer te lang gewacht zou hebben om de problemen met de versnellingen te erkennen. Toyota riskeert mogelijk een tweede boete.
En hier in Europa Lijkt me straf dat er enkel in de VS dergelijke fratsen gebeuren, maar ik heb eigenlijk nog niets gehoord dat er hier ook gevallen zijn.
Dan toch voornamelijk menselijke fouten .....http://www.deredactie.be/permalink/1.842427
Lijkt me straf dat er enkel in de VS dergelijke fratsen gebeuren, maar ik heb eigenlijk nog niets gehoord dat er hier ook gevallen zijn.
Bescherming van eigen merken?