Auteur Topic: De trein altijd wat duurder  (gelezen 1708 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
De trein altijd wat duurder
« Gepost op: woensdag 18 augustus 2010 - 01:04:57 »
Als ik volgende week van Antwerpen Centraal naar Rotterdam centraal wil sporen betaal ik aan het loket 7€ meer  als administratiekost.
Online betaal ik dat niet en kost die rit 18.2€.
Bestel ik echter bij NShispeed online kost die rit 18.2€ maar voor 10€ meer spoor je dan 1é klas, maar dan heb je weer de mogelijkheid om een low-fixed promo te nemen (reis is dan niet te anuleren of om te boeken) en komt het geheel op 14.1€
Bij de NMBS kun je die low-fixed promo ook nemen maar enkel als je een ticket heen en weer neemt.

Laat ik wel stellen dat ik die 105km overbrug met de auto en dat mijn LPG kost dan 4€ is, voor de resterende 21€ zal ik wel een parkeerplaats vinden en kan ik nog 4 mensen extra vervoeren.

Ik denk dat de NMBS maar 1 probleem heeft ; de reiziger zelf dus willen ze die afschaffen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De trein altijd wat duurder
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 18 augustus 2010 - 13:04:57 »
Laat ik wel stellen dat ik die 105km overbrug met de auto en dat mijn LPG kost dan 4€ is, voor de resterende 21€ zal ik wel een parkeerplaats vinden en kan ik nog 4 mensen extra vervoeren.

Een auto kost natuurlijk nog heel wat meer dan enkel maar de brandstof. Maar ook als je alle kosten beschouwt, zul je met 5 personen goedkoper met de auto kunnen reizen dan met de trein.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 18 augustus 2010 - 15:13:03 »
Een auto kost meer, maar als je de investering al moest doen omdat je de auto niet 100% kan vervangen door trein, bus en fiets, verliest die auto zowiezo aan waarde, ongeacht hij nu rijdt of niet. Dus er een keertje mee op en af rijden betekent geen meerkost.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 18 augustus 2010 - 15:21:44 »
Tegen het einde van de maand weet ik te zeggen wat mijn auto dit jaar heeft gekost.
Ga er eens een beetje onderhoud aan doen, heeft de laatste 12 maanden nog maar alleen een oliefilter en 4 liter olie gehad, 1 stel ruitenwissers.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 12:08:24 »
Doe maar eens de rit naar Rotterdam in de spits, geef mij dan maar die trein. Het zal veel sneller zijn en dan mag die nog een fikse vertraging hebben !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 13:49:12 »
Maar om naar Delft (terrein van de TU) te gaan, ga ik nog liever door Rotterdam in de spits dan dat ik meer dan drie uur (enkel) op de trein zit hoor!