Auteur Topic: Touring wil af van rijtaks en BIV  (gelezen 2069 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Touring wil af van rijtaks en BIV
« Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 16:16:37 »
Citaat van: autokanaal.be

Touring wil af van rijtaks en BIV

Mobiliteitsorganisatie Touring wil af van de jaarlijkse rijtaks en de belasting op in verkeersstelling. "In onze buurlanden werkt men met één enkel uniform systeem. Hier werkt elk gewest zijn eigen reglementjes en belastingssysteem uit", klinkt het.

Het Vlaamse Gewest is alvast van plan om de BIV volledig te hervormen met als doel het gebruik van vervuilende wagens te ontmoedigen en de aankoop van milieuvriendelijke auto's aan te moedigen. Maar voor tweedehandsauto's ziet het er niet rooskleurig uit: voor nagenoeg alle modellen - zowel diesels als benzine – zou de BIV in het nieuwe systeem duurder worden.

Touring vraagt een volledige herziening van de autofiscaliteit "waarbij de rijbelastingen en belastingen op in verkeersstelling wordt afgeschaft om plaats te maken voor een systeem dat hetzelfde is in alle gewesten, dat het gebruik van een voertuig belast en dat aan de eindgebruiker niet meer kost dan wat hij nu betaalt".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Touring wil af van rijtaks en BIV
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 18:42:27 »
Groen zal wel tegen de herzienig zijn dan.
Wouter Van Besien op bezoek bij de koning.

Citaat
In onze buurlanden werkt men met één enkel uniform systeem
In Nederland verschilt het toch provincie/provincie. :-\
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 19:32:04 »
Wouter Van Besien op bezoek bij de koning.
In de aftandse doorgeroeste rammelkar van de CEO van een bedrijf waarvan ik aandeelhouder ben, en die door deze media-aandacht ook mijn bedrijf in een slecht daglicht stelt.

Zo groen zijn de zelfuitgeroepen groenen dus.
Zo handig zijn ook hun alternatieve vervoersmiddelen - met OV of autodelen geraak je dus niet tijdig ter plaatse.
Er waren natuurlijk ook nog taxi's.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 21:03:18 »
Ik dacht dat het een kameraad uit Borgerhout was, die hem snel-snel vervoerde vermits hij bij Cambio niet tijdig terplaatse zou geraakt zijn?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 09 september 2010 - 08:03:41 »
Dat meende ik ook begrepen te hebben, Bert.

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 09 september 2010 - 08:05:00 »
Allee, als ze dat van die tweedehands wagens gaan toepassen, dan gaan veel jongeren zich (nog) blauw(er) mogen betalen aan hun eerste autootje!