Auteur Topic: Implodering wegcode.be ?  (gelezen 34723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #105 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 09:52:15 »
Maar Jozef, anderzijds moet je ook toegeven dat het antwoord van Benny volledig in lijn is van wat je van de Wegcode Vraagbaak kan verwachten. Meer nog: het antwoord is wat ik ook verwacht van een gemiddelde rijschoolinstructeur of politieagent.

Wiens schuld is dat? Geen idee, want zelfs het geboden antwoord is nog niet getest op z'n interpretatie door Cassatie.

Zeer juist Wooter en als er dan de kritiek op gegeven word dat er eerst een ongeval moet gebeuren eer Cassatie zo iets duidelijk (voor iedereen) maakt,
is dit kritiek die hier gerust gepost mag worden.

Sorry voor je draadje  ;)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #106 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 12:02:09 »
Inazuma heeft het een opmerkelijke draad genoemd en er een zeer interesante vraag bij gesteld.
namelijk: wat gebeurd er als iemand die wel gerechtigd is om het fietspad te gebruiken maar het niet doet?
Die vraag is binnen Team-W al gesteld van bij de invoering van 12.4bis ...

Ofwel verandert men die puinhoop opnieuw - en gooit men best ineens het dwaze idee dat een fietspad de voorrang bepaalt overboord - ofwel zal men weer "verrast" worden door een uitspraak door Cassatie.

Net zoals het al gebeurde met het niet-regelmatig van rechts komen .
Dat zou ook maar gelden wanneer men niet uit die richting mocht komen ... tot Cassatie stelde dat élke fout kan leiden tot het niet regelmatig van rechts komen.

Een bestuurder komt slechts regelmatig van rechts wanneer hij bij het oprijden van het kruispunt waarop hij normaal voorrang heeft, geen enkele inbreuk op de bestaande regelgeving maakt.   In strijd met hetgeen het tweede en het derde onderdeel van het middel aanvoeren, ontslaat het onregelmatige rijgedrag van de voorranghebbende bestuurder, de voorrangplichtige geenszins van zijn verplichting dubbel voorzichtig een kruispunt op te rijden. Het staat aan de rechter het rijgedrag van de beide bestuurders te beoordelen.

Later - toen de wetgeving al gewijzigd was - is men dan warm en koud tegelijk beginnen blazen, en moest de overtreding volgens Cassatie ook leiden tot onvoorzienbare nadering van de van rechts komende bestuurder.
Cassatie voegde hiermee voorwaarden aan de wetgeving toe, en dat komt enkel de wetgevende macht toe.

de voorrangsplichtige is op grond van het voormelde artikel alleen ontslagen van zijn verplichting om voorrang te verlenen aan de bestuurder die op onregelmatige wijze van rechts komt, als de overtreding van laatstgenoemde hoe dan ook van dien aard is dat ze zijn nadering onvoorspelbaar maakt (2)
Tsja, wat heb je dan nog aan zo'n voorrangsregel ???
Dan kan men niet-regelmatig van rechts komen, en toch voorrang hebben, terwijl de wegcode net het tegenovergestelde bepaalde.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #107 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 17:24:19 »
Ik wens gebruik te maken van mijn recht op antwoord op de posting #104 in deze draad van Benny.

Citaat van: Benny Stinkens
Dat je kritiek heb op mijn antwoord, vind ik niet erg, het is je volste recht om dit te hebben.
Maar dat je het zo aandikt vind ik wel erg.

Ik heb niets aangedikt. Ik heb alleen maar een objectieve en zakelijke analyse van jouw betrokken bericht bij wegcode.be gemaakt.

Citaat
Je schrijft nu dat ik het woord voetpad gebruik i.p.v. troittoir en dit is een schande voor een instructeur.

Met het woord "helaas" heb ik aangegeven dat ik dit spijtig vind, doch nergens heb ik geschreven dat dit een schande zou zijn. Wat ik daarom wel een schande vind, is dat je liegt over wat ik geschreven heb.

Citaat
Je weet goed genoeg dat ik weergegeven heb wat de vraagsteller schreef, maar je gebruikt het om te kunnen "kakken"

Dat is louter jouw kwaadwillige interpretatie, die op geen enkel objectief gegeven berust.

Citaat
Ik ben éénmaal stilgevallen in de bergen en volgens jou heb ik (ernstige) problemen met het schakelen in de bergen.

Je bent niet alleen stilgevallen, je hebt me gezegd dat je ook de voering van je koppelingsplaat geroken hebt. Als dat gebeurt, loopt er inderdaad al ernstig wat mis.

Citaat
Ze zijn me echt niet komen halen met een helicopter hoor

Voor iemand die met de koppeling en de versnellingen knoeit, laat de Bergwacht hier inderdaad de Christoph 14 niet opstijgen.

Maar goed ook voor jou, want het is een zeer duur grapje als de vrouwelijke elitepiloot door je eigen schuld met dat ding moet opstijgen in Traunstein.

Citaat
Toen ik in 2005 bij jullie op GRO terecht kwam en je leerde kennen had ik inderdaad het nadeel dat mijn wetgeving niet up to date was

Dat heb ik dan nog niet eens willen aanhalen. Nochtans was je toen ook al rijschoolinstructeur. Laten we hopen dat er door die lacunes geen mensen verongelukt zijn.

Citaat
Toen ik hier moderator was bleek dit geen probleem te zijn integendeel je hebt me steeds graag gezien als mod, nu ik weg ben word ik hier afgeschilderd alsof ik pas uit mijn grot kom.

Ik wist zelfs niet dat speleologie een hobby van jou was.

Je was hier inderdaad graag gezien als moderator. Maar toen je je ontslag gegeven hebt, heb je er niet bijverteld dat je hier geen enkel bericht met enige meerwaarde meer zou plaatsen, doch hier enkel nog zou komen om te "kakken", om het met jouw geliefkoosd woord te zeggen.

Citaat
Denk je echt dat de mensen die dit hier allemaal lezen zo dom zijn, dat ze het verschil niet zien tussen kritiek geven met als doel de veiligieid te bevorderen en tussen "kakken" op de mensen ?

Integendeel, behalve de bende van GRO en het GRO Forumbestuur, kan het maar weinigen ontgaan wie hier geregeld nog eens iets zinnigs tracht te posten en wie hier enkel nog maar komt "kakken" (gebruik nu voor de verandering toch eens het woord "schijten", zodat men ons ook met dat trefwoord bij Google kan vinden).

Citaat
wees er maar zeker van, ik ben up to date, ik ken zelf jou beter dan 5 jaar geleden

Uiteraard leert men elkaar na 5 jaar beter kennen. Een "vriend" die hier in deze parel van de Alpen bij Leslie en mij met zijn echtgenote en vier kinderen een gratis vakantie gekregen heeft, en er vervolgens als voorzitter van GRO Forum niet alleen mee akkoord ga dat ik daar, niettegenstaande ik er niet het minste mispeuterd heb, op een barbaarse manier verbannen wordt, doch bovendien ook nog, net als zijn spitsbroeders aldaar, mijn e-mails daaromtrent zelfs niet beantwoordt.

Jazeker, "wijs is hij die van een vijand een vriend kan maken", doch niet zo wijs is hij die van een vriend een vijand kan maken.


"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #108 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 19:12:32 »
Jozef. Bol het af.

Benny houdt het nog bij een kakje hier en daar. Jij blijft maar stront opgeven.

Offline eugeen

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 169
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #109 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 19:58:12 »
Ik wens gebruik te maken van mijn recht op antwoord op bovenstaande posting van Jozef.

Citaat van: Jozef
Integendeel, behalve de bende van GRO...

Jozef, zoals jij goed genoeg weet is GRO een site die van mij is. Met uw uitspraak bedoel je dus met andere woorden mij of mijn site.

Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat de andere moderatoren van dit forum dulden dat jij op dit forum met dergelijke woorden over mij schrijft. Ik wil aan iedere verantwoordelijke van dit forum duidelijk laten weten dat ik dit als een persoonlijke belediging beschouw, en verwacht dat het bestuur van dit forum de nodige rechtzettingen maakt.

@Joeri
Het is niet voldoende om dit naar de schrootpers te verplaatsen.

 


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #110 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 22:28:35 »
Ik wil aan iedere verantwoordelijke van dit forum duidelijk laten weten dat ik dit als een persoonlijke belediging beschouw, en verwacht dat het bestuur van dit forum de nodige rechtzettingen maakt.

Ik ben één van die verantwoordelijken.

Is het aan het woord "bende" dat je je stoort?

Zo ja, weet je toch maar al te best dat dit woord niet noodzakelijk een belediging inhoudt. Zie bijvoorbeeld De bende van Chris.

Veeleer ben jij het die mij in deze draad beledigt:

Citaat
met die inkomsten nodig ik op mijn kosten mensen uit die van verre of nabij een grote hulp geweest zijn voor GRO of het forum, voor een vakantie in Azie. Zo doe ik wat terug voor wat zij de vorige jaren voor mij hebben gedaan.

Aangezien ik van die inkomsten niet mag meegenieten, geef je dus onmiskenbaar aan dat de ontelbare uren die ik besteed heb om jou te helpen met de uitbouw van GRO en GRO Forum, noch van verre noch van nabij een grote hulp geweest zijn voor GRO of GRO Forum. Bedankt nogmaals!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #111 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 22:31:11 »
Jozef. Bol het af.

Benny houdt het nog bij een kakje hier en daar. Jij blijft maar stront opgeven.

Maak je niet ongerust, Wouter. We gaan ons erover beraden hoe we jou kunnen helpen om mensen (niet alleen mij) hier niet meer om de haverklap te beledigen. Nog even geduld.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #112 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 00:34:25 »
Ambiance !

Straks een draadje "implodering christophoros.be" , achter gesloten forumdeuren ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #113 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 01:05:35 »
Ambiance !

Straks een draadje "implodering christophoros.be" , achter gesloten forumdeuren ???

Toch niet, Ina.

Het bericht van wooter met dat onderwerp werd afgesplitst naar een gelijknamige draad in de rubriek waar het pastte, namelijk in de Schrootpers.

De rust is weergekeerd op dit forum, en een implosie van Christophoros ligt daardoor niet in het vooruitzicht.

Maar het is uiteraard zeer belangrijk dat deze rust voortaan niet meer verstoord geraakt.

Joeri, Rafael en ik zijn op goede weg met onze besprekingen om ervoor te zorgen dat in de toekomst ontsporingen zoals ze zich onder meer in deze draad hebben voorgedaan (en waarbij het mij past om te erkennen dat ik daarbij helaas niet vrij van zonde ben), in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Onze besprekingen zijn zo goed als afgerond, en ik zal hierover vandaag nog informatie verstrekken in de desbetreffende draad in de rubriek Forumwerking.

Intussen kan er in deze draad gerust verder van gedachten gewisseld worden over de vernieuwde site van wegcode.be.

De titel "Implodering wegcode.be?" van deze draad, waarvan ik kan begrijpen dat de aanleiding ervan de eerder ongeruste aankondigingen door Dirk Deckx met betrekking tot de vernieuwing van de site waren, heeft zich gelukkig niet bewaarheid.

Nu deze vernieuwing afgerond is, vind ik dat de site er daardoor in het algemeen behoorlijk op vooruit gegaan is. Het content management system Joomla kennende, is het mij duidelijk dat de medewerkers van Wegcode zeer goed nagedacht hebben en er zeer veel werk ingestoken hebben. Van mij alvast een welgemeende proficiat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #114 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 14:50:33 »
Misschien hier dan de titel aanpassen naar bvb. ; Vernieuwing wegcode.be  ;)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #115 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 22:21:58 »
Joeri, Rafael en ik zijn op goede weg met onze besprekingen om ervoor te zorgen dat in de toekomst ontsporingen zoals ze zich onder meer in deze draad hebben voorgedaan (en waarbij het mij past om te erkennen dat ik daarbij helaas niet vrij van zonde ben), in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Onze besprekingen zijn zo goed als afgerond, en ik zal hierover vandaag nog informatie verstrekken in de desbetreffende draad in de rubriek Forumwerking.

Ik ben heel erg benieuwd!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #116 Gepost op: woensdag 22 september 2010 - 13:52:26 »
.../...
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 september 2010 - 14:49:31 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be