Ik ben er vast van overtuigd dat Joeri oprecht de wens en het voornemen had om de site zo spoedig mogelijk te ontwikkelen, en dat nog altijd zo is.
Zijn leven is evenwel op korte tijd zodanig geëvolueerd, dat het hem alvast nog momenteel aan de tijd ontbreekt om die wens te verwezenlijken.
Dit zijn dingen die zich nu eenmaal kunnen voordoen, en waarvoor ik begrip en respect kan opbrengen.
En gelijk heeft hij, maar dit kon dan gemakkelijk vermeld worden, een beetje feedback dan wist iedereen ervan.
Er is een leven buiten het forum, gelukkig maar.
Marc Annemans was inderdaad van plan om de deksels van een aantal vuile potjes te lichten (en ik kan je verzekeren dat hij er kent en kan bewijzen), doch zijn echtgenote heeft hem dit ontraden. Ik kan voor haar standpunt heel veel begrip opbrengen
Dat was de naam die ik bedoelde. Maar ook hij kon dat vermeld hebben dat hij ervan afzag.
Nu is het net of er gaat -ooit- iets komen, maar 't blijft weg, dus was het blijkbaar maar gebakken lucht (gelezen door een buitenstaander als ik).
In een democratische rechtsstaat zou het moeten mogelijk zijn om dergelijke mistoestanden aan te klagen zonder daardoor het slachtoffer te worden van terreurdaden.
Zou moeten ... inderdaad. Het is vooral de laatste jaren in België blijkbaar zo dat daders van een misdrijf of misdaad meer rechten hebben dan slachtoffers.
Zo ook bvb asielzoekers, vluchtelingen, ... die het beter hebben dan de eigen minder begoede bevolking.
In verband met wat je onze negativiteit noemt, is het zo dat er maar bitter weinig verheugends te melden valt over het beleid van het wegverkeer en wat er daar dagelijks te zien valt.
Daar geef ik je volledig gelijk in, en toch is het niet al negatief wat de klok slaat en net dát lees ik hier altijd terug, niet of zeer weinig van de positieve zaken die er zijn.
En dan heb ik het niet over juist werkende groen-oranjegeel-rood-groen lichten op een kruispunt ...
- het feit dat er nog geen eigenlijke website online is.
- het feit dat het aantal Nederlandstaligen in België slechts ongeveer 6 miljoen bedraagt (een gelijkaardige Duitse site heeft een potentieel van 100 miljoen mensen), en er daarvan slechts bijzonder weinigen interesse hebben voor het wegverkeer.
- het feit dat, in tegenstelling tot wij, die hier in het publiek onze mening uiten over andere verkeerssites, deze laatste niets onverlet laten om als reactie daarop onze goede naam te bekladden, maar dan wel niet in het publiek.
- het feit dat wegcode.be, volkomen ten onrechte, beschouwd wordt als "de" site voor verkeersinformatie.
Puntje 1 : Ik denk inderdaad dat dit hét grootste puntje is, het ontbreken van een site.
Puntje 2 : Dit geldt ook voor die andere sites, vind ik, België/Vlaanderen/Wallonië/Brussel is even groot voor hen als voor een ander.
Vergelijken met Duitsland -wat hier blijkbaar graag gedaan wordt- is dan nutteloos in mijn gedacht.
Het land is veel groter met veel meer inwoners dus logischerwijs een groter potentieel voor eender welke website.
Puntje 3 : Kan ik niet over oordelen.
Puntje 4 : Wel, de ene verkeerssite is "zo staat het letterlijk in de wet, punt andere lijn", de andere is eigenlijk hetzelfde maar leesbaarder uitgelegd om door een praktijkexamen te geraken. Dat is mijn opvatting als ik de twee sites overloop. En dan is het voor de eerste makkelijk zat als je op dat vlak de enige bent met zo'n massa info op uw site om een naam te maken.
Op een (tuning)forum gebruik ik voor vragen die er gesteld worden veel van die site net omdat het de wettelijke teksten zijn waar je niet naast kan (er ís er geen andere site met zulke info).
Zó is het en niet anders, hoe onlogisch het ook moge klinken.
Voldoe je aan die regels is 't okee, volg je de regels niet moet je achteraf niet afkomen als de technische keuring het wel opmerkt.
Maar dat maakt het er voor elke individuele familie die ermee geconfronteerd wordt niet minder erg.
Sta ik 100% achter, ieder gezin heeft zelf of toch al zeker in de nabije omgeving zoiets ergs meegemaakt.
Dat zoiets je leven bijblijft kan ik enkel beamen.
Een ding begrijp ik niet zo goed : je woont zo'n eind weg in Duitsland, komt amper naar België, toch ligt de verkeersveiligheid hier je nauw aan het hart.
Zou je dan beter niet een Duitse versie maken waar je ongetwijfeld meer vruchten van zou plukken ?
Je bent naar eigen zeggen, op een paar dagen per jaar na, nooit in België, waarom dan zoveel moeite in iets steken waar je omzeggens niets van terug kunt krijgen ?
Terwijl je mijn inziens bij een Duitse versie veel meer mensen kan bereiken omdat het in je directe leefomgeving is en waar je veel beter de impact van zult ondervinden ...
Toch nog een vraagje aan jou: waarom acht je het nutteloos als je wat tegengas zou geven in sommige draden?
Ik zou niets liever hebben. Het gaat er op dit forum niet om gelijk te halen.
Wanneer ze goed beheerst wordt, kan een confrontatie van uiteenlopende meningen en standpunten voor alle betrokken partijen zeer verrijkend zijn.
Om er een recent aan te reiken : Jari en de situatie met het wettelijk kruisen, ze legt uit hoe en waarom en wordt net niet neergesabeld na enige tijd in een posting.
Ik versta waarom zij het zo doet (vanuit het verkeersreglement geef ik haar gelijk), ik versta ook waarom Wouter zo reageert (vanuit de dagdagelijkse praktijk geef ik hem weer gelijk), maar de manier van reageren ... Laat haar dan toch zo verder doen en misschien past ze zich wel aan aan de dagdagelijkse ervaring dat het verkeersreglement en de praktijk niet overeen komen en het op een andere maar niet-wettelijke manier (bvb dat verkeerd kruisen) vlotter werkt.
En zo zijn er nog een aantal topics waar ik dan denk van "
mensen, net of jullie zo'n heilige boontjes zijn, jullie doen dus altijd alles hoe het zou moeten gaan, hoe onnozel de regels ook opgesteld zijn ?".
Vooral in topics met een snelheidsgegeven in ... ofwel rijden ze te traag ofwel te snel, te wild, te onregelmatig, ...
Ik probeer steeds situaties van twee kanten te zien en een aantal van zo'n topics getuigen van cru eenrichtingsverkeer te zijn, "
ik heb mijn gedacht en dat is juist ook al bewijs jij dat ik verkeerd ben".
Om daar dan mijn Latijn in te steken en te gaan tussen wringen in een ja/nee-spelletje ... bedankt maar toch niet.
Kinderen stoppen na een tijdje ook met zeuren over iets waar ze denken gelijk te hebben.

Misschien in de toekomst, wie weet, never say never ...