Michel,
Merk op dat het artikel spreekt over 'een drukke weg in Helchteren'. Er is naar mijn weten maar één drukke weg in Helchteren, en dat is de Noord-Zuidverbinding. Zelfs al is daar de limiet misschien 50, ik denk dat de V80 daar ruim rond de 70 zal schommelen...
Tja Wooter, dat had ik ook graag geweten, op een 2+2 middenberm -70 kmh- verwacht men idd minder noodremmende auto´s voor aanstormende kinderen.
Op de "Noord-Zuid" of Grote Baan door Helchteren-centrum aldaar is 70. Dat noem ik wel een
zeer drukke baan.
Maar die loopt quasi ook door de bebouwde kom wel met veel meer afstand naar de huizen toe, spelende kinderen en poedel met "oppassende volwassenen" ga ik daar eerder niet tegenkomen, denk ik.
Maar op de drukke dwarswegen naar de Grote Baan (N715) is 50 binnen bbk-Helchteren.
maps.google.beEn ik vermoed eerder dat het op een van die drukke dwarswegen in Helchteren-centrum gebeurd is.
De N719 = Kazernelaan < | > Heldzoldstraat moet het ganse dwarsverkeer slikken naar en over de Grote baan.
Men ziet dat
bij het uitzoomen het verkeer van enkele Limburgse gemeentes die naar de E314 willen via de Kazernelaan moeten.
vb via de kazernelaan vanaf Sint-Trudoplein staat in elk geval elke morgen een file aan te schuiven naar het druk kruispunt met de Grote Baan. En op normale uren is het daar ook druk.
Op een drukke weg in Helchteren moest Leppens plots remmen voor een hondje. 'Drie vrouwen stonden te babbelen langs de weg. Rond hen waren kinderen aan het spelen met een hondje. Het hondje stak de weg over. De kinderen volgden tot op het fietspad.
"Drie babbelende vrouwen met rond hen (met een poedel) spelende kinderen langs een brede 2+2 middenberm, die algemeen bekend staat als zeer druk en gevaarlijk voor kinderen " Denk je dat, Wooter ?
Maar het kan, zoals ik al schreef: (zou dan zeer onverantwoord zijn van die vrouwen...)
Lijkt me in de bebouwde kom geweest te zijn (50 kmh) hoogstens een 70 kmh-weg.
Het zou me wel zeer verwonderen moest de beruchte Grote Baan uit het krantenartikel weggelaten zijn bij een redelijk ongeval.
gewoon eens googlen:
ongeval Grote Baan