Vorige week was ik daar en er waren van die dynamische snelheidsborden boven de weg he, op 90 ofzo voor het gewone vervoer denk ik? En op 50 voor de bus/taxistrook...
Snelheidsbeperkingen aangebracht boven BOBs zijn niet eens geldig op de BOB ...
68.1. De verbodsborden worden rechts geplaatst; wanneer de plaatsgesteldheid het evenwel niet toelaat mogen zij boven de rijbaan geplaatst worden.
(...)Maar de BOB maakt geen deel uit van de rijbaan ...
2.8. (...) De bijzondere overrijdbare bedding maakt geen deel uit van de rijbaan.Rijstrooksignalisatie dan ?
65.4. Rijstrooksignalisatie
Wanneer een gevaarsbord, een verkeersbord betreffende de voorrang, een verbodsbord, een gebodsbord of een aanwijzingsbord geplaatst is boven een rijstrook, of wanneer gebruik is gemaakt van verkeersborden F89 en F91, geldt de aanwijzing die door het bord gegeven wordt alleen voor die rijstrook.Helaas, de BOB is helemaal geen rijstrook ...
Maar dan moeten de bussen ineens op de gewone vakken omdat er een oprit bijkomt. Dan moeten de bussen dus wel ineens optrekken tot +70 om dan terug op hun eigen vak te mogen tegen 50... Ik vind het maar een raar systeem?
De F91
die er staan dan
Helaas pindakaas, die gelden op de rijstroken van de rijbaan, NIET op de BOB ...
Maar sub-sti-tuut zal er wellicht geen graten in zien.
De onkunde van de wegwanbeheerders is duidelijk GIGANTISCH.
Net zoals hun eigendunk overigens.