Auteur Topic: bijkomende onbemande snelheidscamera's  (gelezen 7087 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 14:37:39 »
Ik haat flitspalen... Vooral die voor de Kennedytunnel... Mag je 70 volgens de borden, gaat iedereen vol op de rem want je kon ervoor makkelijk 90... ZEER VEILIG JA?!
Ik vind die net ideaal! Lekker uitbollen tot 60, en dan eens in de tunnel terugschakelen naar 3e en volgas. Dat klinkt mooi :D
Yep, en dan staat die vrachtwagen achter je halfweg de klim stil met een volwaardige file er achter en de (on)nodige ongevallen erbij. :( Goe bezig, nu ja, dagelijkse realiteit.
Het gevaar is ook dat het voor de bocht traag gaat, in de bocht is het rustig en kan je ineens sneller rijden dus trekken we goed op, vervolgens zien we een flitspaal en gaan we op de rem!

Hmmm het gaat precies NU alweer traag in de richting van Gent :s (ik kan hier een klein stukje ring zien)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:25:36 »
Vlaams minister voor Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) heeft vijf miljoen euro uitgetrokken voor bijkomende onbemande snelheidscamera's. De camera's komen allemaal langs gewestwegen. De nieuwe snelheids- en roodlichtcamera's moeten helpen om tegen 2020 het aantal verkeersdoden in Vlaanderen onder de 200 en het aantal zwaargewonden onder de 1.500 te krijgen....
Nog even wat geld uitgeven nu ik het nog kan?
Het is maar een detail dat er geen geld is. ::)

De falende politiek verderzetten, dat is het enige wat men doet.
Op naar nog meer "goede" intenties die honderden verkeersdoden MEER blijven kosten per jaar ...

Het lijstje van Michel mag duidelijk maken dat de camera's geen bal helpen, en niet de reden van de daling van het aantal verkeersslachtoffers zijn.
Combineer dat met een waanzinnige inefficiëntie van deze middelen (een mobiele controle is zo'n 100x effectiever) en je komt aan het typisch Belgische wegWANbeheer.


Crevits zou beter 5 miljoen besteden aan een deftige opleiding voor haar ambtenaren, zodat ze de kennis hebben om de illegale toestanden die ze zelf plaatsten, weer recht te zetten.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:30:02 »
het doe t mij ook denken dat aan het Ecoduct Kikbeek ze er ook dikwijls de zondag staan. dan kan ne mens al eens rapper rijden dan stilstaan (in de weekfiles) .......
Vorige week nog gepasseerd, daar staat geen snelheidsbeperking hoor.

Citaat
Maar ja al die flitspalen erbij zal echt gevallen zoals dit weekeinde in Gent (3 doden) de wereld uit helpen.  
Of de 5 doden in 10 dagen in Mechelen ...

Watch my words - binnen een jaar of 2 als de officiële cijfers er zijn ...
2010 wordt geen best jaar voor de verkeersveiligheid !
Weeral geen best jaar.
Weeral geen best jaar in een land waar geen enkel jaar goed is ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:37:46 »
het doe t mij ook denken dat aan het Ecoduct Kikbeek ze er ook dikwijls de zondag staan. dan kan ne mens al eens rapper rijden dan stilstaan (in de weekfiles) .......
Vorige week nog gepasseerd, daar staat geen snelheidsbeperking hoor.

Neen, doch het lukt mij alleen maar met de cruise control om daar tegen 120 km/h te taffelen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 09:27:33 »

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 14:34:33 »
Nieuwe flitspalen volstrekt overbodig, Nieuwsblad

Die zijn helemaal niet overbodig. Anders zou men een andere manier moeten vinden om een meerprijs van meer dan 40000€ bovenop een redelijke kostprijs naar de zakken van de juiste personen over te hevelen.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 09 september 2010 - 20:50:49 »
ik zie dat ze hier ook een paar palen gaan bijzetten
op een kruispunt waar idd redelijk wat ongevallen gebeuren, maar steeds met voertuigen die verkeerd inslaan, of met de tram
niks dat op de foto zal staan dus
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 10 september 2010 - 11:22:07 »

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 10 september 2010 - 14:37:54 »
Alle 1.400 flitspalen herbekeken na kritiek, Nieuwsblad

Mooie praatjes...

Tja. Ik "herbekijk" mijn voordeur ook dagelijks...

Met andere woorden: Die Crevits gaat nog maar eens een stapel geld uitgeven om een groepje werklozen bijelkaar te krijgen, die met een kladblok en een potloodje naar alle flitspalen gaan kijken. Als zij constateren dat het kreng er nog staat, zetten ze een vinkje en voilà, ze zijn herbekeken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: bijkomende onbemande snelheidscamera's
« Reactie #24 Gepost op: maandag 13 september 2010 - 07:58:44 »
Ik heb trouwens ergens een artikel gelezen dat er een foute omschrijving in de lijst van de nieuwe flitspalen zat, want een van de kruispunten waarop er een zou komen is sinds twee jaar een rond punt! :P Maar ik vind het artikel niet meer terug :(