Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nog even wat geld uitgeven nu ik het nog kan?
Het is maar een detail dat er geen geld is.
[/quote]
Mmh, het moet geld opbrengen op zeer korte termijn, met nieuwe onbemande camera´s en eventueel nog absurde snelheidsmax-dalingen is het geld snel gerecupereerd. Be moet ja 25 miljard Eurootjes besparen...
Betreft aantal "flitspalen" heeft BE al het absolute record (VL zeker), maar de opbrengst moet naar het niveau van NL: meer digitale camera´s/verwerking, trajectcontroles, betere pakplaatsen mobiele controles, snelheid nog wat omlaag, enz..., en vooral iedereen zou moeten betalen...
NL kasseert meer als het dubbel van Be, daar streeft BE ook naar het kassa-kassa-record...
Aja, betreft verkeersveiligheid zitten we wslk in 2010 op de 26e plaats op 30 OECD-landen.
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2469.msg28383.html#msg28383Even statistisch
... met 4 + 2 andere -uiteenlopende- landen, ook betreft
flitspalen/inwoner :
Land :
flitspalen/milj inw | verkeersdoden/100.000 inw |
evolutie 13 jaar | 1996: 2009: |
(1997= eerste flitspalen werkten in Be)België: 156,9 | 13,3 8,8 |
- 33,8 %Oostenrijk: 122,6 | 12,9 7,6 |
- 41 %Nederland: 87,1 | 8,1 4,4 |
- 45,6 % Duitsland: 42,7 | 10,7 5,1 |
- 52,3 % Denemarken: 1,8 | 9,9 5,5 |
- 44,6 % (
DK had vóór 2009 geen flitspalen)
Spanje: 27,3 | 14 5,6 |
- 60 %Portugal: 3,1 | 21,2 6,9 |
- 67,5 %Ik hoop dat dit voldoende is... (anders geeft maar een seintje)Zou het aantal flitspalen wel iets te maken hebben met verkeersdoden ? Oordeel zelf aan de
evolutie...
Rechtevenredig gezien ? mmh, eerder omgekeerd...
Bronnen:
http://www.scdb.info/de/software-statistik/stats.oecd.org / variable: < fatalities >inwoners via Wiki naar landstatistieken.