Auteur Topic: E40 halveren vanaf Kraainem  (gelezen 2822 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
E40 halveren vanaf Kraainem
« Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 16:14:49 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 02:44:32 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 16:32:49 »
Herinner je je het geval met de barslecht afgestelde verkeerslichten op de invalswegen nog ???
Verkeer hinderen was het duidelijke doel.
Dit past perfect in het plaatje.

1 duidelijke boodschap : blijf weg uit BXL.

Die boodschap zal zeer duidelijk aankomen bij de bedrijven die nog gek genoeg zijn om in BXL te blijven of die overwegen zich er te gaan vestigen.
Wat wil je nog gaan zoeken in een stad die zichzelf opzettelijk slechter bereikbaar wenst te maken vanuit Vlaanderen ???
Een bedrijvenpool ... die nog slechter bereikbaar wordt ???
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 september 2010 - 16:37:26 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 16:48:15 »
1 duidelijke boodschap : blijf weg uit BXL.
dit is waarom belgië niet werkt in zijn huidige vorm
de lokale politiek (brussels gewest is niet meer dan gemeenteploitiek) die zich moeit met een nationaal item
de E40 is bij mijn weten nog steeds een autosnelweg die dient voor verbindingen over lange afstand
als een gemeente als brussel zich daarmee gaat moeien komt alles vast te zitten
stel dat antwerpen ook zegt dat ze de toegang tot de ring gaan halveren
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 21:30:31 »
stel dat antwerpen ook zegt dat ze de toegang tot de ring gaan halveren

Dan wordt de haven prompt onbereikbaar.  Dat zie je nu toch ook al geregeld.  D'r hoeft maar "iets" te gebeuren op de Ring of in de Kennedytunnel en de Antwerpse Haven is meteen onbereikbaar.

Ondertussen zorgen vleermuizen er nu voor dat de bocht in de Krijgsbaan er niet komt.  Auto's en vliegtuigen bakkeleien er al jàrenlang om een plaatsje.  Dan was er een tussenoplossing uitgewerkt, weer noppes.  Antwerpen zal te dicht bij Zaventem liggen, zeker?

Bedankt, groene mannen en Raad van State!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 22:13:32 »

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
Op zich is het halveren van het aantal rijstroken nog niet zo een grote ramp. Doorgaans staat er eerst richting centrum een file, en vervolgens eentje van net voor de tunnel richting Meiser, en dan heb je nog een lading sluipverkeer dat via de gelijkgrondse Reyers over te steken de stad in wil. En dan pas richting Montgomery.

Nu hebben die 6, 5 rijstroken een voordeel: elk van de files gebeurt op 2 rijstroken, en stoort nauwelijks het verkeer in de andere richtingen. Richting centrum is er overigens maar 1 vak vanaf de vier richtingen gesplitst worden.

Voeg alles op 3 rijstroken, en we gaan wel een probleempje hebben. Allereerst het verkeer dat richting Centrum moet. Dat kan bv op de middenstrook gaan staan, maar veel verkeer gaat dat te laat in de mot hebben en dus bijgevolg op de linker of rechter rijstrook voorbij gaan, en dan pas willen invoegen, en zo het verkeer naar Montgomery, Reyers en Meiser hinderen. Als je het nu nog vlot rijdende verkeer gaat afremmen, moet je dat dus bij je file tellen. En dan kan dat op drie rijstroken al makkelijk reiken tot de Gemeenschappenlaan, waar elke ochtend ook een file staat die de kantoren rondom Marcel Thiry wil bereiken. Gooi dat verkeer erbij, en dan kan de file al reiken tot aan de afrit Kraainem, waar de weefacties al beginnen met de aansluiting van de R0 en er dus een file kan staan die aansluit op de file die vaak al staat van de E40 naar de R0. Dus daar ook nog vertraagd verkeer betekent verkeer dat nodeloos in die file moet staan, en verkeer dat als het rechtdoor kon rijden de bestaande file kon ontlasten.

Bon. Sluipwegen dan? Als richting Centrum in Reyers vol is, is er redelijk wat verkeer dat binnendoor rijdt via het gelijkgronds kruispunt en zich een weg baant naar de achterkant van de Europese wijk. Een fractie probeert het via Montgomery, om aansluiting te zoeken met de Tervurenlaan. Stel dat het hele punt rond Reyers in de soep draait, is er nog de optie om de R0 op te rijden en via het vierarmenkruispunt richting Tervurenlaan te rijden. Ik weet niet of men dat in gedachten had toen men besliste om de E40 bij Reyers te versmallen.

Overigens begrijp ik de logica niet om buslanen aan te leggen waar nu de E40 ligt, om de bussen te weren van de Leuvensesteenweg. Hoe geraak je dan nog aan die winkels op de Leuvensesteenweg? En eens die bussen aan Reyers komen, zitten ze even goed vast in het verkeer, al was het maar omdat de problemen ontstaan bij de rotonde Montgomery (en de aansluiting naar de Tervurenlaan/Jubeltunnel), het kruispunt Meiser en de rotonde Schuman met aansluiting naar de Wetstraat (wanneer krijgt die aansluiting terug zijn rechter rijstrook zodat meer verkeer op die aansluiting past en de rotonde niet meer in de soep draait door MIVB-bussen?)
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 02:45:01 door jozef »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 09 september 2010 - 20:49:13 »
Als BXL zo nog wat bijkomende problemen wil veroorzaken tot op de Vlaamse Ring, dan kunnen we best ineens de afritten naar BXL gewoon dichtgooien.
Zijn ze daar content (geen verkeer meer) content, en hoeft er bij ons niemand geblokkeerd te worden doordat BXL een numerus clausus invoert op autootjes.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 07:49:21 »
Begin deze week probeert het gewest Brussel ook vrachtwagens te bannen die via de E40 Brussel willen binnenrijden. Net na de gewestgrens staat een groot bord dat alle verkeer hoger dan 3,5 meter niet via Centrum, Meiser of Montgomery mag rijden, en aan de portieken voor Reyers hingen ook borden op 3,5 meter hoogte. Die hebben het daar nog niet een dag uitgehouden.

Wat wil je ook: vrachtverkeer moet in Brussel zijn, en er staat nergens aangegeven hoe dat vrachtverkeer dan wel Brussel mag binnenrijden.

Ik denk dat het Brusselse gewest helemaal vergeten is waar hun rijkdom vandaan komt: pendelaars en vrachtvervoer.

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 09:15:30 »
Dinsdag 21 september stond er in De Standaard een opiniestuk van de heer Bontemps, voorzitter van Febiac.  Hij hekelt zeer terecht het mobiliteitsbeleid van het BHG (Brussels Hoofdstedelijk Gewest). Dat iemand verkozen met amper 1091 stemmen met "groene!" fantasiën Brussel (hoofdstad van Vlaanderen, België en Europa) lamlegt tart alle verbeelding.

De heer Bontemps stelt zeer terecht dat de slechte afstelling van de verkeerslichten (en dus de doorstroming) zeer vervuilende gevolgen heeft. Hij erkent de nood aan leefbaarheid en is daarom geen tegenstander van autoluwe wijken MITS er daarnaast gezorgd wordt voor assen waar doorstroming wel kan.

Het antwoord van de heer De Lille in De Standaard van woensdag 22 sept is ontluisterend. Niet alleen antwoord hij naast de kwestie, er staan ook leugens in. Met doet in Brussel alles om de auto eruit te krijgen. Op hoger niveau (Charles Piqué) tracht men de Vlaamse automobilist uit Brussel te weren (De Frankofonen krijgen hun corridor met Walloniëvooralsnog niet, wel , wij zullen de Vlamingen ook eens een paar kl....aftrekken.).

Dit allemaal is (verwerpelijke) politiek. Ik ben begaan met mobiliteit en veiligheid.  Vandaar dat ik bij het aanschouwen van al die onkunde zwaar gefrustreerd geraak.

Mijnheer De Lille, als uw openbaar vervoer toch zo zaligmakend is, waarom groeit het voertuigenpark nog jaarlijks aan. Durft u de statistieken opvragen van de technische incidenten van uw Brusselse metro alsook de bezettingsgraad op de spits? in Anderlecht (Metro Eddy Merckx konden pendelaars gemakkelijk overstappen op de metro maar sinds de plaatsing van parkeermeters (MAXIMAAL 4,5 uur!) rijdt iedereen gewoon verder de stad in.

Mijn burgerverzet is gestart.  Ik doe in Brussel geen eurocent meer op. Smeer mijn boterhammekes welke ik in Vlaamderen koop, en voor mijn boodschappen ga ik naar Aalst, Ninove of Gent.
« Laatst bewerkt op: donderdag 23 september 2010 - 12:26:43 door Rudi »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 10:27:12 »
Dinsdag 21 september stond er in De Standaard een opiniestuk van de heer Bontemps, voorzitter van Febiac.  Hij hekelt zeer terecht het mobiliteitsbeleid van het BHG (Brussels Hoofdstedelijk Gewest). Dat iemand verkozen met amper 1091 stemmen met "groene!" fantasiën Brussel (hoofdstad van Vlaanderen, België en Europa) lamlegt tart alle verbeelding.

Het antwoord van de heer De Lille in De Standaard van woensdag 22 sept is ontluisterend. Niet alleen antwoord hij naast de kwestie, er staan ook leugens in. Met doet in Brussel alles om de auto eruit te krijgen. Op hoger niveau (Charles Piqué) tracht men de Vlaamse automobilist uit Brussel te weren (De Frankofonen krijgen hun corridor met Wallonie vooralsnog niet, wel , wij zullen de Vlamingen ook eens een paar kl....aftrekken.).

Misschien dat De Wever dit maar mee in de onderhandelingen moet nemen....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 17:14:01 »
Brussel (hoofdstad van Vlaanderen, België en Europa)

 ;D ;D ;D

Hoofdstad van een kunstmatig land dat niet meer bestuurbaar is en dreigt te vergaan zoals de Titanic: terwijl het orkest verder speelt en er gedronken, gelachen en gedanst wordt, maar er onvoldoende reddingsboten zijn en de kapitein van het schip zal springen terwijl hij "vrouwen en kinderen eerst" roept.

En Europa had zich ook wel een waardigere hoofdstad kunnen wensen.

Citaat
Op hoger niveau (Charles Piqué) tracht men de Vlaamse automobilist uit Brussel te weren (De Frankofonen krijgen hun corridor met Walloniëvooralsnog niet, wel , wij zullen de Vlamingen ook eens een paar kl....aftrekken.).

Dat zullen ze dan toch alleen maar de Vlaamse mannen kunnen lappen.  :D

Citaat
Mijn burgerverzet is gestart.  Ik doe in Brussel geen eurocent meer op. Smeer mijn boterhammekes welke ik in Vlaamderen koop, en voor mijn boodschappen ga ik naar Aalst, Ninove of Gent.

Proficiat! Nog eens iemand die de daad aan het woord koppelt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: E40 halveren vanaf Kraainem
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 25 september 2010 - 03:59:18 »
Ik ga liever 10 keer naar Parijs dan dat ik 1 keer in Brussel moet zitten sukkelen met de vrachtwagen.
Vandaag wast weer prijs. De hele ring en E40 plat. Dus van Vilvoorde tot de werken in Erpe-Mere.
In Vilvoorde een poging gedaan om een alternatief te zoeken. Na een half uur sakkeren en meerdere keren denken "nu ligt em op z'n zij" was ik er toch in geslaagd om het viaduct te passeren zonder er over te rijden.
Veiligheidshalve heb ik dan maar verder staan aanschuiven op de ring. :-\