* uitsluitend chauffeurs
Bij België staat geen *.
Klopt omdat Belgie aan de titel voldoet, die ik nog eens uitlegde.
Die landen met een* kunnen dus nog iets slechter zijn, zeker in die landen met achterpoortjes en zwakke handhaving.
Tabel 2: Percentage inzittenden van auto's of bestelwagens dat de veiligheidsgordel vooraan draagt (overdag)
- - -
Heeft het te maken met gordelplicht of ?? Ik weet het niet. 
Neen het percentage gordeldracht
achteraan deze keer;
natuurlijk heeft dat wat te maken met gordelplicht en de handhaving erop, maar de autoinzittenden moeten de gordel nog altijd zelf aan doen, voor sommige is dat teveel gevraagd...
Tabel 3: Percentage inzittenden van auto's of bestelwagens dat de veiligheidsgordel achteraan draagt (overdag)
België staat er niet eens bij.
In tabel 2 stonden ze net voor Hongarije (Be 4% meer), die staan nu ook onderaan met 34 %, dus ik schat ./.
36 % voor Be.
Omdat ze wslk toen geen officiële cijfers hadden van officiële tellingen van gordeldracht
achteraan.
Dan kan je al vermoeden hoeveel Be waarde hecht aan de opvolging van de gordeldracht in het algemeen (en zeker in vroegere jaren)
De gordelhandhaving trok hier toch op niets toen ik hier in Be kwam wonen
in 1995, nog niet eens 40% deed de gordel aan denk ik, het werd toen toch niet beboet... was er toen wel handhaving ?
In 2001 is Be "gordelwakker" geworden, de zeer hoge verkeersdoden op de EU-ladder begonnen serieus op te vallen. En simpeler als gordelen is er niet om de verkeersdoden te doen dalen.
Ik citeer iets uit Duitsland:
Erst als das Fahren ohne Gurt am 1. August 1984 mit einem Bußgeld von 40 DM bestraft wird, steigt die Anschnallquote von 60 auf 90 Prozent.[11]
http://www.wdr.de/themen/kultur/stichtag/2004/08/01.jhtml
Dat noem ik enorme voorsprong hebben op Be. In 1984-
85 al een gordeldrachtpercentagesprong van 60 naar
90 % na serieuze boete 40 DM= omgerekend 800 Bef, toen veel geld, steeg het eventjes 50% na enkele jaren...
Het flatertoppunt is toch dat kinderzitjes achteraan in Be pas wettelijk verplicht waren in sept 2006.
Onze kindjes toch, ze mochten wel overal op de straat spelen, stoute auto´s moeten langzaam rijden...
maar eens de kindjes op de auto-achterzetels mochten ze een los projectiel zijn van honderden kilo´s.
Omdat ze wslk te laks waren die naoorlogse wet aan te passen.
Ook de wet op gordelplicht kent nog altijd achterpoortjes, en vroeger nog veel meer.
Daar zijn nog altijd gevolgen van, want op 1-2-3 jaren krijgt men die lakse onvoorzichtige mentaliteit er niet uit in Be.
Ik ben sinds ik in Be vast woon in januari 1995 nog nooit op gordeldracht gecontroleerd geweest (en nog nooit op alcohol).