Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Lap.
Tja, ze weten het niet, dan lullen ze maar iets wat er helemaal niets mee te maken heeft,
zelfs integendeelToevallig is Nordrhein-Westfalen veel dichtbevolkter als Vlaanderen en heeft
zeker evenveel op- en afritten per km-snelweg, en
meer Internationaal transitverkeer als Vlaanderen. Vooral in het deel "Roergebied" (al meer inwoners als Vlaanderen alleen)- liggen er korte op- en afritten waar aangepaste snelheid nodig is, en waar er dus dikwijls 120 kmh beperkt is zoals in Be, maar de Duitse automobilisten houden wel meer (invoeg)afstand en hebben geen ruzie met hun gaspedaal als ze de snelweg vlot oprijden.
En niet alle autobahnen in het Roergebied hebben daar de autobahnstandaardkwaliteit daarom hebben enkele lange stukken 120 kmh en zelfs 100 kmh, is in Be ook niet anders.
De enige uitzondering is wel dat de Bxl- R0 en Antwerpse Ring een paar zotte op-en afritten hebben die in mekaar lopen (ook linkse voor de K-tunnel), die hebben ze in NRW niet, daar wordt dat infrastructureel opgelost (brug/tunnel) (ook eventueel met een lange parallel lopende oprit).
D (en NRW) heeft daarvoor wel vele op- en afritten (elk autobahnkreuz) waar oprijdende en afrijdende zich over 50-100 m moeten kruisen.
En nu komt het,
Nordrhein-Westfalen is -ook door zijn dichtbevolktheid-
het absoluut veiligste land in Europa betreft verkeersdoden per inwoner.
Een Duitse Autobahn is gemiddeld 2 x veiliger als een Belgische, deze in NRW wslk 3 maal, ook omdat de snelheden door het drukkere verkeer algemeen lager liggen = minder dodelijkheid per letselongeval. Die sufferds van de BIVV moeten dat toch weten.
En toch....
Idd, een beetje gezond verstand hebben ze toch...
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Onaangepaste snelheid is al moeilijk met een begrensde vrachtwagen op een snelweg tenzij te traag ook onaangepaste snelheid is.
Ofwel klopt de vingerwijzing naar vrachtwagens niet.
Zoals ik schreef ze lullen maar wat, het enige wat gevaarlijk -bij zwaar verkeer is- zijn onoplettende vermoeide vrachtwagenbestuurders die het einde van de file telaat opmerken; in een land waar ze bijna opzettelijk files uit het niets crëeren, zeker infrastructureel door plots te weinig capaciteit aan te bieden bij wegenwerken, en verwarrende aanwijzingen dito wegmarkeringen kan dat per snelweglengte natuurlijk meer voorkomen. Uiteraard heeft dat niets met onaangepaste snelheid te doen, maar wel met alertheid/concentratie.
En dat is nog zwak uitgedrukt.
Hopeloze prutsers, die niets uit hun fouten willen leren, noem ik ze.
Ik heb het onlangs eens bijgehouden.
In 4 weken tijd had ik 52 ongevallen gezien in 20 werkdagen op het traject Denderleeuw -> Vilvoorde -> Oostakker -> Denderleeuw, +/- 171km.
De betrokken voertuigen waren:
-1 jeep met aanhangwagen (marktkramer)
-1 mobilhome op zijn zijkant
- 216 auto's (vooral kop-staart aanrijdingen op de midden- of linkerrijstrook, soms tot 8 voertuigen in 1 ongeval)
- 0,0 geen enkele vrachtwagen, behalve dan die ene die in panne stond in de werken in Erpe-Mere, wat dus geen ongeval was.
Veiligheidsafstand watisda ? Zeker met stip ongevaloorzaak n° 1 door de conflictrijke treintjesmentaliteit in verbinding met passief -onoplettend- rijden... En op de Be-snelweg is er geen controle op. (als men maar niet te snel rijd...
)