Hallo Marielle,
Fijn dat jij je hier even voorgesteld hebt!

Vooreerst heet ik jou hartelijk welkom op dit forum. Ik zou zelfs zeggen: meer dan welkom, want de dames zijn hier helaas maar met weinigen.
Verder wens ik jou heel veel voldoening en succes toe met je opleiding tot rijschoolinstructrice.
Tegen die cursus automechanica moet je niet opkijken, hoor. Het kan er in het boek nogal saai uitzien, maar een goede docent weet daar best wel een boeiende cursus mee op te bouwen.
Ook de cursus Pedagogiek vraagt geen huzarenwerk.
Het zwaarste is de cursus Politie Wegverkeer (of hoe die bij Syntra ook mag heten). Niet dat het buitengewoon moeilijk zou zijn, maar het komt erop aan om de leerstof thuis elke week grondig in te studeren, want in een rush vlak voor de examens krijg je die leerstof niet meer verwerkt.
Overigens: waarom zou een vrouw het moeilijker hebben dan een man met een cursus automechanica?
Meestal zijn het de mannen die dergelijke vooroordelen hebben. Hier in onze streek in Duitsland rijdt een vrouwelijke "gele engel" rond (een pechverhelpster van de Duitse automobielclub ADAC, die gele auto's hebben). Zij kan even goed een auto herstellen als haar mannelijke collega's. Alleen krijgt ze soms onaangename opmerkingen te horen van mannelijke bestuurders.
Een rijschoolinstructrice in spe is uiteraard een interessante aanwinst voor dit forum, en ik hoop dan ook hier nog geregeld wat van jou te mogen lezen.