een defect roulement lijkt mij heel aannemelijk. Dat is trouwens imho niet op voorhand vast te stellen bij keuring oid
Zou kunnen maar dat lijkt me sterk dat dat, noch vooraf door de bestuurder, nog tot op heden door de onderzoekers niet zou vastgesteld zijn.
Tenzij ze nog niet gekeken hebben naar die achterste (stuur)as of tenzij er zeer recent ergens een roulement of onderdeel in de stuurinrichting vernieuwd werd waardoor een eventuele fabricagefout niet onmiddellijk duidelijk zichtbaar is.
Het zou best kunnen dat ze daar nog een hele tijd mee bezig zijn om alle mogelijke oorzaken uit te sluiten.
Vandaag heb ik beelden gezien van iemand die het traject volgde.
Die vluchthaven is eigenlijk maar een nis die nauwelijks langer is dan de bus zelf en om daar in te geraken is hij op 1 of andere manier (zichtbaar aan de bandensporen) bovenop die stootbanden, die tot tegen de muur in de beton zitten, geraakt.
Die betonnen stootbanden zijn een kleine halve meter hoog (40cm als ik me niet vergis) en daar rij je niet zomaar effe overgeen met zowel je voorwiel en je achterwielen.
"Iets" moet dat veroorzaakt hebben dat hij daarop geraakt is en dat "iets" moet nog redelijk veel impact gegeven hebben, anders schamp je gewoon af de andere richting uit.
Eens daarop was de bus, naar mijn mening, compleet stuurloos.