Auteur Topic: Onderhoud aan een Dodge.  (gelezen 1537 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Onderhoud aan een Dodge.
« Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010 - 18:14:39 »
Bibi dit kun je allemaal tegen komen.... ;D
http://www.liveleak.com/view?i=98e_1286774968
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Onderhoud aan een Dodge.
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 05:21:29 »
Die ene paal in het midden leek me al vanaf het begin van het filmpje maar bedenkelijk. :-\

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 16:48:06 »
Dat is ook het type hefbrug dat men bij vrachtwagens-bussen gebruikt, maar dan met 2 of 3 achter elkaar.(lange bus of met oplegger)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 17 oktober 2010 - 00:55:33 »
Reeds in veel garages, keuringsstations, e.d. geweest maar nog nooit tegengekomen. Zowel in binnen- als in buitenland.
Voor zwaardere voertuigen wordt altijd met een smeerput gewerkt.
Al meen ik me wel vaag te herinneren dat ooit wel in een filmpje of boekske ofzo gezien te hebben.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 17 oktober 2010 - 01:54:25 »
Goh de eerste keer dat ik die bruggen gezien heb is al een jaar of 20-25 geleden.
Weet je trouwens hoe ze die Dodge daar weg krijgen?
Gewoon de brug laten zakken lijkt me het meest waarschijnlijke, die piston gaat garantie nog werken.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 17 oktober 2010 - 03:07:56 »
Hja, die daar wegkrijgen zonder bijkomende schade zal niet makkelijk zijn.
Die piston zal inderdaad waarschijnlijk nog werken maar daarmee staat ie nog niet op zijn wielen en lijkt me de ruimte niet voldoende om hem ter plaatse op zijn wielen te krijgen.
Die gast heeft in ieder geval geluk dat ie net weg was toen het voertuig er af kantelde, wetende dat die van mij iets van een 3,3ton weegt. (3017kg zonder de gasinstallatie)
Op zijn zijkant buiten trekken, eventueel eerst iets (op wielen) proberen onder te krijgen om extra schade te voorkomen, en dan op zijn wielen zetten.
En dan een hoop carrosseriewerk verrichten.
Ook de onderkant want die zal ook wel een duw gekregen hebben, zoniet doorboord zijn van die paal.