Volgens mij zal dit idee wel weer ergens in een vergeten schuif verdwijnen, zeker wanneer bepaalde mensen die er al jaren grote winsten mee boeken er zich eens mee gaan moeien.
Enkele jaren geleden was er in Frankrijk ook een grote discussie om eventueel, naar Belgisch voorbeeld, snelwegen en dergelijke te verlichten.
Kon ik regelmatig horen op de radio toen ik nog meestal in Frankrijk rondreed met de vrachtwagen.
Er is wel al verlichting bij gekomen maar bijlange zoveel niet als in België.
Daarstraks hadden ze het ook over op het VTM nieuws. Blijkbaar zouden ze de lampen ook vervangen door goedkopere witte lampen en het aantal verminderen.
"Onze buurlanden hebben allemaal een systeem waarbij het licht op de snelwegen meestal gedoofd is.

waar dan?
Waarom dan al die verlichting plaatsen/onderhouden als die toch nooit gebruikt worden?
Volgens het nieuws zouden die enkel nog opgezet worden bij ongevallen, werken of zo.
Yep, zal wel. Tegen dat ze iemand gevonden hebben die toelating/kennis/volmacht/tijd/goesting/betaald is om die lichten te gaan opzetten is den boel allang opgekuist.
Hulpdiensten (algemeen) hebben toch ook voldoende verlichting bij die zeker niet moet onderdoen tegenover een straatlamp en bij werken zijn er ook voldoende andere middelen om voor voldoende verlichting te zorgen.
De lichten op de snelwegen in Vlaanderen zijn al gedoofd tussen middernacht en 6 uur 's ochtends. Daarvoor en daarna branden ze wel,
In de zomer is er enkel duisternis tussen 22.00u 's avonds en 5.00u 's morgens, dus veel zin heeft het niet.
De lichten op de snelwegen in Vlaanderen zijn al gedoofd tussen middernacht en 6 uur 's ochtends. Daarvoor en daarna branden ze wel, in tegenstelling tot in de rest van Europa.
"Onze buurlanden hebben allemaal een systeem waarbij het licht op de snelwegen meestal gedoofd is.
Euuhm.

Ben ik de enige die de indruk heeft dat de verlichting langs snelwegen vaker op staat overdag dan bij effectieve duisternis?
Zelfs op zondag 3 oktober 2010 stond de verlichting op tussen Gent en Kortrijk rond 10.30u in de voormiddag om 1 of andere reden.
Werkzaamheden heb ik in ieder geval niet gezien.