Auteur Topic: Ook controles op buitenlandse nummerplaten  (gelezen 2507 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Ook controles op buitenlandse nummerplaten
« Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 16:36:27 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Ze hebben misgeraden, want ik moet deze week niet in België zijn. Wanneer dan wel, publiceer ik hier uiteraard niet vooraf.  :D
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:34:47 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Controle op verkeersbelasting levert bijna 20.000 euro op
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 oktober 2010 - 14:37:28 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:35:06 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Ook controles op buitenlandse nummerplaten
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 oktober 2010 - 16:29:56 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 oktober 2010 - 17:36:21 »
http://www.deredactie.be/permalink/1.891806

In dat artikel staat foutieve informatie:

Citaat
De voertuigen van bestuurders die in België gedomicilieerd zijn, moeten immers ook in België ingeschreven zijn.

Behoudens de voorziene uitzonderingen, beperkt die verplichting zich niet tot de voertuigen van die bestuurders, doch strekt ze zich uit tot alle motorvoertuigen (behalve bromfietsen), van wie ze ook zijn, die ze in België besturen.

Anders had ik geen probleem met de auto van mijn echtgenote.

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 28 oktober 2010 - 09:27:36 »
Al bij al geen verkeerde zaak. Maar een vriend, autohersteller, deed na een herstelling aan een voertuig met Duits kenteken,  een korte proefrit (voor hij de wagen aan die toerist teruggaf) en viel op een ijverige controleur. Het is na een half uur palaberen wel goedgekomen maar de garagist had "garageplaten" moeten opleggen.

Vraag is natuurlijk of ze in St Jans Molenbeek  en rond het  Anderlechts slachthuis ook gaan(durven) controleren, want wat daar allemaal rondrijdt met vreemde platen? 

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 28 oktober 2010 - 12:57:59 »
Bij mij in de straat staat het vol met vreemde platen. Het zijn mensen die daar dikwijls als meerdere jaren wonen maar nog steeds met hun originele platen rijden van toen ze hier toekwamen: enkele Polen, een Portugees, Bulgaren en enkele Duitse platen. Het lijken me een aantal 'stielmannen' te zijn, loodgieters, metsers, ...
Ze staan meestal zelfs geparkeerd waar dit niet mag maar er wordt niet op gecontroleerd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 28 oktober 2010 - 14:01:00 »
Niet toevallig dat de controle zich toespitst op Audi's met Luxemburgse en Zwitserse nummerplaten, en niet op bestelwagens met Poolse nummerplaten :)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 28 oktober 2010 - 15:00:05 »
Op de containerparken in Antwerpen is dat net zo.  Met m'n vader bezat zo'n Mercedes V-klasse (personenwagen, monovolume).  De controleur daar wou ons niet binnenlaten, want dat was volgens hem "een bedrijfsvoertuig", en dat is niet toegelaten.  Tot ik m'n klein digitaal cameraatje bovenhaalde, en een drietal joekels van grote Mercedes sprinter bestelwagens filmde.  Ik vroeg 'm of dat volgens hem dan wél personenwagens waren.  Want die werden namelijk wél binnengelaten.  "Allé, 't is goe veur iene kier menier" (met rode kaken).

Moet ik er nog bijvertellen dat de eigenaars van die bestelwagens niet of amper Nederlands spraken?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 28 oktober 2010 - 20:07:11 »
De controleur daar wou ons niet binnenlaten, want dat was volgens hem "een bedrijfsvoertuig", en dat is niet toegelaten.

Waar heeft die dat uitgehaald? Wie zegt dat er in dat voertuig bedrijfsafval zit?

Toen we vanuit Hoboken verhuisd zijn, is bibi585 eerst met onze verhuisvrachtwagen naar het containerpark gereden.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 29 oktober 2010 - 08:02:52 »
Die hoopte gewoon op wat drinkgeld. 8)