Auteur Topic: Omnium wellicht duurder  (gelezen 5910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 21 oktober 2010 - 07:20:30 »
Dat die vrachtwagen achteruit moet is niet idioot. Dat andere auto's daarvoor achteruit moeten ook niet. Dat je bij het achteruit rijden iets raakt in zo een situatie kan gebeuren. Dat je vervolgens vluchtmisdrijf goed praat is wel idioot.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 21 oktober 2010 - 11:19:06 »

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 21 oktober 2010 - 19:43:00 »
Opletten, ik spreek nergens over vluchtmisdrijf.
Men bekijkt de schade, men verstaat met gezond verstand de situatie en men beslist om geen schuldige aan te duiden waardoor ieder met zijn eigen kras verder rijdt.

Wie voert hier trouwens een maneuver uit? Wie moet allemaal voorrang verlenen aan al de andere weggebruikers? En zelfs al zou de ene meer in fout zijn dan de andere, waarom moet er zo nodig een schuldige worden aangeduid die moet boeten.

Probeer te genieten van je leven in plaats van mekaar altijd met een schuld te willen opzadelen. Wat is schuld als je er niet bewust voor kiest?
Stel je even voor dat je een parkeerplaats wil verlaten en dat men speciaal voor jou plaats laat om ertussen te rijden.
Je rijdt al een stukje vooruit en tegelijkertijd schakelt de auto voor je in achteruit, je krijgt niet eens de tijd om snel terug achteruit te rijden en boem.
Waarom moet de ander de schuld treffen?
Rij naar huis en geniet van je lekkere avondmaal met een goed glaasje wijn erbij.
Wees niet te materialistisch want dan besef je niet wat het ware leven te bieden heeft.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 21 oktober 2010 - 20:18:43 »
Opletten, ik spreek nergens over vluchtmisdrijf.
Men bekijkt de schade, men verstaat met gezond verstand de situatie en men beslist om geen schuldige aan te duiden waardoor ieder met zijn eigen kras verder rijdt.

Wie voert hier trouwens een maneuver uit? Wie moet allemaal voorrang verlenen aan al de andere weggebruikers? En zelfs al zou de ene meer in fout zijn dan de andere, waarom moet er zo nodig een schuldige worden aangeduid die moet boeten.

Probeer te genieten van je leven in plaats van mekaar altijd met een schuld te willen opzadelen. Wat is schuld als je er niet bewust voor kiest?
Stel je even voor dat je een parkeerplaats wil verlaten en dat men speciaal voor jou plaats laat om ertussen te rijden.
Je rijdt al een stukje vooruit en tegelijkertijd schakelt de auto voor je in achteruit, je krijgt niet eens de tijd om snel terug achteruit te rijden en boem.
Waarom moet de ander de schuld treffen?
Rij naar huis en geniet van je lekkere avondmaal met een goed glaasje wijn erbij.
Wees niet te materialistisch want dan besef je niet wat het ware leven te bieden heeft.
Een auto is wel een kapitaal he, en ik wil die mooi houden, ik weiger met een roestbak rond te rijden

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 21 oktober 2010 - 21:51:09 »
80%heb jezelf niet in handen?  In mijn auto zitten ettelijke tientallen blutsjes, genre supermarktkarretje, 90% heeft een ander gemaakt.... >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 22 oktober 2010 - 00:30:35 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 oktober 2010 - 00:32:09 door Rafael »

wooter

  • Gast
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 22 oktober 2010 - 00:55:34 »
Raf, bovenstaande zijn zelfs geen alledaagse Brusselse situaties.

Net zoals een auto vol deuken ook niet normaal is. Onze auto's tellen geen enkele deuk, en ik parkeer altijd zo kort mogelijk bij de ingang van winkels etc.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Omnium wellicht duurder
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 22 oktober 2010 - 15:15:40 »
Wat is schuld als je er niet bewust voor kiest?

Je bent niet alleen verantwoordelijk voor schade die je bewust aanricht, maar ook voor schade die je uit onvoorzichtigheid, onzorgvuldigheid of nalatigheid aanricht.

Ook onwetendheid spreekt niet vrij van straf.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."