BBB terug naar Nederland, daar twijfel ik aan. Als BBB terug gaat op wie kan hij dan gaan zagen, niet langer op de belgen, dus die blijft wel hier !
Tja, daar zit wat in.
Weet je wat het merkwaardige is van emigrant zijn?
Je ziet niet alleen perfect alle beperkingen van het volk waar je naar toe bent geëmigreerd maar je gaat ook alle beperkingen zien van jouw 'eigen' volk.
Beide landen hebben zo hun voor- en nadelen. Ik durf niet goed te zeggen waar het beter wonen is. Belgen hebben oa als nadelen dat ze wat geslotener zijn tov mensen die ze nog niet zo goed kennen en Belgen nemen ook wat weinig initiatief (de Vlamingen althans), je zal wanneer je een groep hebt niet snel één Belg als sterke leider zien opstaan. Nederlanders doen het op deze punten wat beter.
Nederlanders hebben dan bijvoorbeeld weer als nadelen dat ze soms zo makkelijk praten dat ze uit hun nek gaan lullen en dat ze wat weinig gedisciplineerd zijn.
Ik zie wel wat ik ga doen, misschien ga ik wel in België wonen (tussen Antwerpen en de grens) en in Nederland werken.
Ik voel me niet meer echt een Nederlander maar ik voel me ook geen Belg, een beetje shizofreen
De conclusie die ik heb getrokken is dat geen één volk zich al te superieur moet voelen, we zijn allemaal even dwaas