Auteur Topic: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file  (gelezen 8587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Gepost op: maandag 04 december 2006 - 01:18:42 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Die Ring is pas heraangelegd. Dat heeft enorm veel overlast berokkend en geld gekost. En dat is nu wat we daarvoor krijgen ...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Peter318d

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 64
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #1 Gepost op: maandag 04 december 2006 - 08:33:37 »
Da's toch gewoon schandalig dat ze voor zulke belangrijke werken een paar amateur-ingenieurs aanvaard hebben.  Er is in België nu al vele tientallen jaren ervaring met riolering, dus er kan geen sprake zijn van een compleet nieuw systeem.  Zoiets moet routine zijn... en dan nog nog slagen ze erin om het te verkloten.  ???

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #2 Gepost op: maandag 04 december 2006 - 10:51:24 »
En wat gaat de oplossing zijn ? Weer alles opensmijten en ons maanden kl*ten ?
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #3 Gepost op: maandag 04 december 2006 - 18:39:29 »
En wat gaat de oplossing zijn ? Weer alles opensmijten en ons maanden kl*ten ?

Ze gaan eerst proberen met een busje Destop in de waterafvoerputjes te gieten.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #4 Gepost op: maandag 04 december 2006 - 21:47:21 »
Ik onthoud me even van een beschuldiging. Ik ken enkele mensen die aan de plannen van de riolering hebben gewerkt. Als ik één van hen zie zal ik even vragen wat eventueel de reden kan zijn. Meestal is de exacte toedracht wat complexer.

Voor de ring rond Antwerpen heeft men wel een aantal kansen gemist. Ik heb ooit nog plannen gezien waar ze heel de singel betrokken in het plan. Een gedeelte van de ring werd overkapt, er kwamen parken, een tramlijn over de singel, ... Het was allemaal heel mooi (waarschijnlijk ook wel duur  :-[ ). Zefls een gedeelte van de plannen had al mooi geweest.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 05 december 2006 - 03:28:10 »
Een typisch Belgisch probleem.
Is het niet door slecht vernieuwde riolering dan is het gewoon in de diepe putten op de wegen, die soms gewoon slecht aanglegd werden, waar centimeters zoniet decimeters water blijft staan.
Als al het vorige mislukt dan zorgen ze wel voor een verkeersdrempel of vluchtheuvel die het water doet blijven staan want ze "vergeten" gewoon de afvoer aan te passen. :-\

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 05 december 2006 - 12:42:52 »
Het stond vandaag in de krant, er was een probleem met de pompen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 05 december 2006 - 15:09:11 »
Klopt :

De wateroverlast van zondag op de Antwerpse Ring was te wijten aan een defect in het pompstation van Borgerhout. In eerste instantie werd gedacht dat de enorme watermassa ter hoogte van Borgerhout niet weg kon omdat de waterkolken verstopt waren.

Een grondiger nazicht leerde echter dat de wateroverlast het gevolg was van een spanningsonderbreking in het pompstation.

De onderbreking, die dateert van vrijdag 1 december, zorgde er onder meer voor dat de pompen van de Craeybeckxtunnel in noodstop gingen, zegt Willy Frans van het Agentschap Infrastructuur van de Vlaamse overheid.

"Onze permanentie werd hiervan op de hoogte gebracht door het automatische afstandsbewakingssysteem en heeft onmiddellijk de technicus van dienst opgeroepen om deze pompen opnieuw in dienst te nemen", legt Frans uit.

Wat echter niet werd opgemerkt, is dat de dezelfde onderbreking ook voor problemen in het pompstation van Borgerhout zorgde. "Dat komt omdat het afstandsbewakingssysteem van dit pompstation slechts met een beperkt aantal alarmen is uitgerust", vervolgt Frans.

De hevige regenval van afgelopen weekend maakte de problemen aan het pompstation meteen zichtbaar. Om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden, worden op korte termijn maatregelen genomen om verhoogd toezicht uit te oefenen en de alarmpeilen voor hoog water lager in te stellen.

Op lange termijn komt er een aanpassing van de afstandsbewaking van alle pompstations op de R1.

Bron : Gazet Van Antwerpen
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 05 december 2006 - 20:17:59 »
Citaat van: &quo[b
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.[/b]

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

O maar dat ze gerust hun tijd nemen. Als het op een werkdag tijdens de spits gebeurd was, waren het weer duizenden uren verloren tijd en brandstofverspilling tot tientallen kilometers in het rond. Maar zo erg is dat nu ook weer niet dat er misschien al iets sneller iets zou moeten aan gedaan worden hé.

30 jaar geleden stond de wijk hier ook al geregeld onder water omdat de pompen te laat gestart waren bij een regenbui (ik woon in de Hobokense polder). Toen was het ook al van "op lange termijn" ... je vraagt je af of God het nog zal beleven.

Ze gingen hier toen al de Schroeilaan met de Emiel Vloorsstraat verbinden met een brug. En ze hebben er zelfs geld voor gekregen. Nu willen ze eraan beginnen, maar staan ze er stomverbaasd van dat die brug nu niet meer voor dezelfde prijs kan gebouwd worden als 30 jaar geleden. Ze komt er toch tegen eind 2008, maar het zal dan maar een brug "van den Aldi" worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 06 december 2006 - 01:09:38 »
Ze gingen hier toen al de Schroeilaan met de Emiel Vloorsstraat verbinden met een brug. En ze hebben er zelfs geld voor gekregen. Nu willen ze eraan beginnen, maar staan ze er stomverbaasd van dat die brug nu niet meer voor dezelfde prijs kan gebouwd worden als 30 jaar geleden. Ze komt er toch tegen eind 2008, maar het zal dan maar een brug "van den Aldi" worden.

 ;D Ik bent er bijna zeker van dat jij in Belgié ergens moet wonen. ;D ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 06 december 2006 - 22:37:01 »

 ;D Ik bent er bijna zeker van dat jij in Belgié ergens moet wonen. ;D ;D ;D


"Moet", inderdaad, zo is het. In principe nog maximum 2.033 dagen. Maar ik weet niet of ik het nog zo lang volhoud.  :(
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 06 december 2006 - 22:48:41 »
Ik ga het houden op maximum 756 dagen in Absurdistan. De plannen voor de verhuis naar China vorderen !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 06 december 2006 - 22:58:48 »
Ik ga het houden op maximum 756 dagen in Absurdistan. De plannen voor de verhuis naar China vorderen !

Jij naar China, Eugeen naar de Filippijnen, Benny naar Canada, BBB terug naar Nederland, ik naar Bayern ... maar Landuyt wil maar niet het land uit.

We kunnen misschien een forum voor emigranten uit België opstarten ...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 06 december 2006 - 23:34:25 »
BBB terug naar Nederland, daar twijfel ik aan. Als BBB terug gaat op wie kan hij dan gaan zagen, niet langer op de belgen, dus die blijft wel hier !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Wateroverlast Ring zorgt voor kilometerslange file
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 07 december 2006 - 01:12:41 »
BBB terug naar Nederland, daar twijfel ik aan. Als BBB terug gaat op wie kan hij dan gaan zagen, niet langer op de belgen, dus die blijft wel hier !
Tja, daar zit wat in.  ;D
Weet je wat het merkwaardige is van emigrant zijn?
Je ziet niet alleen perfect alle beperkingen van het volk waar je naar toe bent geëmigreerd maar je gaat ook alle beperkingen zien van jouw 'eigen' volk.
Beide landen hebben zo hun voor- en nadelen. Ik durf niet goed te zeggen waar het beter wonen is. Belgen hebben oa als nadelen dat ze wat geslotener zijn tov mensen die ze nog niet zo goed kennen en Belgen nemen ook wat weinig initiatief (de Vlamingen althans), je zal wanneer je een groep hebt niet snel één Belg als sterke leider zien opstaan. Nederlanders doen het op deze punten wat beter.
Nederlanders hebben dan bijvoorbeeld weer als nadelen dat ze soms zo makkelijk praten dat ze uit hun nek gaan lullen en dat ze wat weinig gedisciplineerd zijn.
Ik zie wel wat ik ga doen, misschien ga ik wel in België wonen (tussen Antwerpen en de grens) en in Nederland werken.
Ik voel me niet meer echt een Nederlander maar ik voel me ook geen Belg, een beetje shizofreen  :D
De conclusie die ik heb getrokken is dat geen één volk zich al te superieur moet voelen, we zijn allemaal even dwaas  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 07 december 2006 - 01:17:44 door BBB »