Auteur Topic: Bord bij wegenwerken: zet gps uit  (gelezen 6618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 19:31:53 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 02:29:24 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #1 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 19:35:21 »
Hoort die niet bij humor ?  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #2 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 20:06:56 »
wat moet ik nu allemaal uitzetten als ik bij werken kom:
- mijn gps
- min CC
- mijn airco???

word je beboet als ze zien dat je gps nog aanstaat?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #3 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 21:00:35 »
Op de Randweg Eindhoven stonden dergelijke borden ook.  Handig dat je als buitenlandse chauffeur toch effe weet dat je daar de bebording moet volgen ipv je GPS te volgen die de recent gewijzigde situatie nog niet herkent.

Eenmaal je doorheen de werken gereden was, kreeg je terug borden te zien met "gps = ok" (of toch zoiets in dat genre).  En een bordje met "bedankt voor uw begrip".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #4 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 22:04:35 »
word je beboet als ze zien dat je gps nog aanstaat?

Neen, dat kan niet. Er is in de verkeersreglementering immers geen mogelijkheid voorzien om het gebruik van een GPS te verbieden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #5 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 22:47:30 »
wat moet ik nu allemaal uitzetten als ik bij werken kom:
- mijn gps
- min CC
- mijn airco???

word je beboet als ze zien dat je gps nog aanstaat?
Yup, maar uw wegenatlas mag nog openliggen op uw dashboard, daar heb ik nog geen bord voor gezien...  ;D  :D

Bij mij kan men bvb helemaal niet zien dat mijn gps aanstaat (naargelang instelling)
« Laatst bewerkt op: zondag 24 oktober 2010 - 22:51:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #6 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 22:48:59 »
Op de Randweg Eindhoven stonden dergelijke borden ook.  Handig dat je als buitenlandse chauffeur toch effe weet dat je daar de bebording moet volgen ipv je GPS te volgen die de recent gewijzigde situatie nog niet herkent.

Eenmaal je doorheen de werken gereden was, kreeg je terug borden te zien met "gps = ok" (of toch zoiets in dat genre).  En een bordje met "bedankt voor uw begrip".
Oei dacht dat dat bord voor de ,locals was, heb mijn GPS maar laten aanstaan... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #7 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 23:35:33 »
    In Nederland staan die borden op een gele achtergrond in zwarte letters.

    In België is  het een bord C48, maar met opschrift "GPS". Dus niet in de wegcode opgenomen, en dus ongeldig.



Ik verwacht wel dat dat tegen volgende legislatuur er wel in zit, en dan zit je dus met een probleem:
  • Ofwel heb je het geluk een GPS te hebben die je al rijdende kan manipuleren, en kan je 'm uitzetten tot na de volgende kruising;
  • Ofwel heb je een GPS die tijdens het rijden niet manipuleerbaar is, en je moet beslissen:
    • Gewoon door te rijden, in overtreding
    • Te stoppen op de pechstrook voor het passeren van zo een bord, maar dat zal weer een inbreuk zijn op de pechstrook
    • Je GPS bij het begin van je trip uit te zetten, en na de werken waar zo een bord staat een afrit te pakken, te parkeren, GPS aan te zetten en te hopen dat je op de rest van de route zo geen bord tegenkomt.

In het kort: amateurs.[/list]
« Laatst bewerkt op: maandag 25 oktober 2010 - 09:58:17 door wooter »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #8 Gepost op: maandag 25 oktober 2010 - 09:39:08 »
Een verbodsbord lijkt me hier niet de beste oplossing, een waarschuwing had toch veel beter geweest !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #9 Gepost op: maandag 25 oktober 2010 - 10:18:25 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #10 Gepost op: maandag 25 oktober 2010 - 11:13:36 »
Een verbodsbord lijkt me hier niet de beste oplossing, een waarschuwing had toch veel beter geweest !
Idd, 't is toch niet omdat mijn GPS aan staat dat ik hem ook moet volgen ?

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #11 Gepost op: maandag 25 oktober 2010 - 15:54:03 »
Een verbodsbord lijkt me hier niet de beste oplossing, een waarschuwing had toch veel beter geweest !
Idd, 't is toch niet omdat mijn GPS aan staat dat ik hem ook moet volgen ?

KV, ge weet toch dat "onze verkeersbeleidsmensen" denken dat we hersendood rijden in het verkeer.

Ik wacht nog altijd op de 20 kmh-snelheidsborden op de rotondes.  ;D :D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #12 Gepost op: maandag 25 oktober 2010 - 22:30:51 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #13 Gepost op: maandag 25 oktober 2010 - 23:41:48 »
De werken zijn er nog niet gedaan, nog een jaar geloof ik.  In die tijd moeten nog een aantal bruggen gebouwd worden etc.  Enfin, blijkbaar rijden we nu al een stukje over de definitieve situatie en nog stukken "voorlopige situatie". 'k Zal 't 1 van de weken wel zien, als ik op de rit rij die in Niel-bij-As begint.

En gewoon zo'n bord zetten "ten informatieven titel" veel eerder dan een verbodsbord, wat zou daar mis mee zijn?  (dus een soort aanwijzingsbord ipv een verbodsbord).  Bvb die Randweg Eindhoven: als ik langs daar naar Kinrooi reed vanuit Loenhout, gewoon effe de verkeersborden in 't oog houden ipv gps.  Ik hoefde dat ding niet af te zetten, noch te manipuleren, noch weer op te zetten al rijdend....  Gewoon ter plaatse voortgaan op de (soms nog voorlopige) verkeersborden en verkeerssituatie.  Eenmaal goed en wel doorheen de werken, kon ik weer verder met de GPS.  Die pikt vanzelf wel weer in.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 oktober 2010 - 02:19:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Bord bij wegenwerken: zet gps uit
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 26 oktober 2010 - 08:45:15 »
Rafael,

De werken zijn nog niet klaar. Je rijdt soms over gedeelten die al het definitieve wegdek zijn maar nog niet de definitieve belijning, en soms over stukken die de definitieve stukken verbinden.

Zo werden vorig weekend de oude bruggen over de E314 afgebroken, en wordt nu het verkeer van Hasselt naar Brussel en Antwerpen naar Genk geleid over bruggen die gaan dienen voor het verkeer Brussel-Antwerpen en Genk-Hasselt. Daarom dat je na die bruggen zo een scherpe bochten hebt om vervolgens weer op een stukje definitief wegdek te rijden onder de E313 door, en dan weer een voorlopig aangelegde korte oprit.

Eens die afgebroken bruggen vervangen zijn gaan die scherpe bochten eruit. Enkel een gedeelte van de opritten op de E313 zijn klaar, alle andere opritten en alle afritten moeten nog opnieuw aangelegd worden.

Dus ja, nu een paar jaar rustig aan, en dan kan de snelheid er weer beter in.

Ik ben overigens benieuwd wat het onmiddellijke effect gaat zijn op de filevorming op de E313 in beide richtingen, en wat de continue stroom van invoegend verkeer gaat geven op de E314.