Auteur Topic: Rilatine en de speekseltest  (gelezen 12103 keer)

wooter

• Gast
Re: Rilatine en de speekseltest
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 29 oktober 2010 - 14:48:25 »
BOB? Heroïneverslaafde ja! :D

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 29 oktober 2010 - 16:12:31 »
Als ge zwaar aan de drugs zijt, moet ge dus gewoon zorgen dat ge altijd een geopend flesje Schweppes bijhebt....

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 29 oktober 2010 - 16:32:25 »
Als ge zwaar aan de drugs zijt, moet ge dus gewoon zorgen dat ge altijd een geopend flesje Schweppes bijhebt....

Of een pakje met maanzaadkoekjes, natuurlijk ga je die droge zaadjes dan doorspoelen met een flesje tonic. De maagproblemen die je daar mee creëert los je dan op met Zantac.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 11 november 2010 - 20:34:18 »
Ritalin kan duizeligheid en slaperigheid veroorzaken. Ritalin kan hierdoor uw vermogen beïnvloeden om bepaalde taken te verrichten die uw volledige aandacht vragen.

Alle bijwerkingen moeten vermeld worden, ook die maar 1 op 1000 voorkomen.
Relatine wordt heel specifiek voorgeschreven: mensen met concentratiestoornissen zijn beter af met dan zonder.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 03:51:24 »
Dus wanneer ik weer eens een migraine aanval heb zit de kans er in dat ik ook tegen de lamp loop want dan neem ik meestal....

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=48697
Citaat
Ibuprofen
(wanneer in grote hoeveelheden ingenomen)

* Brufen

* Nurofen

(bron: Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie)
om normaal te kunnen functioneren.
Zonder kan ik verzekeren dat dit heel wat minder is.

Nevenwerkingen van medicatie heb ik zelden of nooit.
Zelfs toen ik als kind chemo kreeg stonden de professoren er van versteld hoe goed ik de medicatie kon verdragen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
N-VA wil vrijstellingsattesten voor speekseltest
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 04 december 2010 - 16:15:04 »
Citaat van: autokanaal.be
N-VA wil vrijstellingsattesten voor speekseltest

De N-VA pleit voor vrijstellingsattesten voor de speekseltest. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) laat het voorstel onderzoeken dat moet voorkomen dat bepaalde patiënten als drugsgebruikers worden aanzien.

Het is al langer een discussiepunt: ADHD-patiënten die Rilatine nemen, testen positief op de speekseltest. "Dat is op z'n zachtst gezegd ongemakkelijk", verklaart N-VA-senator Louis Ide. Hij diende een resolutie in om het probleem om te lossen.

De partij stelt voor om een eenvormig doktersattest te maken dat alleen mag voorgeschreven worden door de huisarts. Met dat attest kunnen bepaalde patiënten een vrijstelling voor de speekseltest verkrijgen.

De agent in kwestie zou wel altijd een bloedtest moeten kunnen afnemen om misbruik van het attest na te gaan. "Het attest moet de agent alleen maar in zijn oordeel helpen. Als hij echt twijfelt, kan er nog altijd een bloedtest worden afgenomen."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #21 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 16:10:38 »
Het was vooraf bekend dat de speekseltest onvoldoende selectief ging zijn.
Schouppe dramde de test er echter gewoon door.

Als hooikoortspatient en contactlensdrager (lastig in periodes van hooikoorts-> rodere ogen, meer kans op extra controles) zit ik dus ook bij de mogelijke pechvogels die bij controle 12 uur aan de kant kunnen gaan staan voor niks.

Het voorstel van NVA slaat nergens op.
De speekseltest moet specifieker worden, of weer opgedoekt worden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder