Auteur Topic: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn  (gelezen 4365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 15:54:32 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 augustus 2011 - 21:43:19 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 17:36:10 »
Riekt erg politiek getint. Waar komen die kranten eigenlijk mee af ?  ???

ETSC ...  ahum... cijfers 2008  ???  Die van 2009 zijn al een tijdje uit voor alle Europese landen.

Krantartikel lijkt me zeer onduidelijk zonder details. Edit: na narekenen bebouwde kom totale ONZIN
En die 7% daling buiten de bebouwde kom zal hoogstens per jaar zijn, en dan nog van 2007 naar 2008, waar de crisis op zijn hoogtepunt was en er duidelijk minder verkeer was... héél zwakke conclusie, en statistisch irrelevant, imho.

De ETSC bevestigt het tenslotte zelf.
Citaat
http://www.transport-online.de/nachricht/wirtschaft.php?id=60968   onderaan

Der ETSC führt den EU-weiten Rückgang im Jahr 2008 nicht nur auf die Langzeitwirkung erfolgreicher Kampagnen und verstärkter Polizeikontrollen zurück, sondern auch auf den Rückgang des Verkehrsaufkommens aufgrund der zeitweilig hohen Spritpreise und der nachfolgenden Wirtschaftskrise. (swe)

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Nu nog weten hoe die bebouwde kommen veranderd zijn, ttz ook waar het verkeer naartoe verdreven is...

Maar 1/10 op 10 jaar gezakt ? Het zou er nog aan mankeren met al die anti-automaatregelen en zwakke-weggebruikers die in de watten gelegd worden binnen de bbk.
En dan al primus in Europa ?  :o  ???  Ik geloof er weinig van, want 1% per jaar daling verkeersdoden binnen bebouwde kom lijkt me énorm zwak.

Rijdt men eigenlijk nog in die grote Belgische bebouwde kommen of is men te voet soms sneller ?  ;D

even een tienjaarlijkse dalingtabel in % van D erbij gehaald, wel alle wegen:
Citaat
Veränderungsraten zum Vorjahr in % Jahr, ... Getötete  
2009  -7,3
2008  -9,5
2007  -2,8
2006  -5,0
2005  -8,2
2004 -11,7
2003  -3,3
2002  -1,9
2001  -7,0
2000  -3,5
1999  -0,3
destatis.de

Citaat van: GVA
Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn

In de voorbije tien jaar is het aantal dodelijke verkeersslachtoffers in de bebouwde kom met een tiende gedaald. België is daarmee primus in de Europese klas..

Enkel bebouwde kom moet ik nog wat zoeken. Yup gevonden voor D natuurlijk  ;)
Citaat
genesis.destatis.de
Innerorts Getötete
Einheit  1998  1999  2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009
Anzahl  1908  1878   1829  1726  1684  1646  1484  1471  1384  1335  1261  1225
Een daling van 1908 naar 1261 verkeersdoden binnen de bebouwde kom in 10 jaar tot 2008 Is een daling van 34 %, en ze staan niet bij de eerste vijf volgens GVA...  ;D  

Als ik die krant zo lees is 1/10 daling van vb 1908 is -191 = 1717 dat had D al na 3 jaar...  :D

En een zin lager staat dit:
Citaat van: GVA
Volgens een onderzoek van de European Transport Safety Council vielen er in 2008 274 verkeersdoden te betreuren in de bewoonde zones. In vergelijking met 2001 gaat het om een afname van ruim negen procent. België doet het zo beter dan Estland, Luxemburg, Frankrijk en Portugal.
Dus het is geen tien jaar maar eigenlijk zeven... en +9 % dat is nog altijd zeer zwak vergeleken met Duitsland, hoe kan dan Be primus zijn  ??? ???
D had een daling tussen 2001 (1726) en 2008 (1261) van bijna 27 %

Citaat
De daling van het aantal slachtoffers buiten de bebouwde kom bedraagt 7 procent. Ons land bekleedt zo de vijfde plaats. Frankrijk is koploper.
Tjonge dat is maar een boerenjaar 2008 geweest, als er minder gereden werd en minder transitverkeer was.
Duitsland had daar - 9,5 %.

Straf dat die kranten plots vergeten dat we een stijging van 944 naar + 955 verkeersdoden gaan hebben in 2009 of + 1,3 %...
En ondertussen hebben we November 2010. Denken die nu echt dat lezers achterlijk zijn ?  :- :-X

Zeg Jozef, doet ge dat nu voor me extra werk te geven ?  ;)

En de rest van de Press doet paste copy, ben benieuwd wie die dikke kemels ondekt...
Google: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 november 2010 - 18:42:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 20:56:16 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 22:17:18 »
Citaat
De daling van het aantal slachtoffers buiten de bebouwde kom bedraagt 7 procent. Ons land bekleedt zo de vijfde plaats. Frankrijk is koploper.

Nog eens gezocht naar dat ETSC-bericht waar ze spreken van "7 procent buiten de bebouwde kom" waar Be vijfde is, en Frankrijk is eigenlijk niet koploper, wel derde (enkel letterlijk koploper in de tekst); maar het zijn wel rural roads, dus buiten de bebouwde kom maar ook zonder autosnelwegen.
(aangezien de offic. statistiek van Be maar tot 2008 gaat is dat enkel tot 2008)

Het gaat dus over de gemiddelde jaarlijkse daling over 7 jaar (2001-2008)
grafiek onderaan op:
Citaat
http://www.etsc.eu/documents/12.10.2010_PR_PINFlash18.pdf
...
France, Luxembourg and Portugal achieved the highest annual reductions in road deaths on rural roads with more than a 9% average reduction since 2001. Latvia, Belgium, Israel, Germany, Spain and the Netherlands follow closely behind with annual reductions of over 6% on average(6). France, Portugal, Latvia and Belgium are countries that have achieved rapid overall reduction in road deaths over the same period. The reduction in speed has been the single most important factor in the recent French road safety success, and this has been especially marked on rural roads.
...
Rural roads are roads outside urban areas other than motorways
...
(6) Fig.1: Average annual percentage change in deaths on rural roads in 26 countries
over the period 2001-2009. *BE, EL, IT, LU (2001-2008).
1. Luxemburg 2. Portugal 3. Frankrijk 4. Letland 5. Be   6. Israel ? (sinds wanneer in Europa  ???)
7. Duitsland 8. Spanje 9. NL 10. Ierland, liggen boven het EU-gemiddelde van 5 %

Be staat in de grafiek idd vijfde, maar heeft maar cijfers tot 2008, wat de grafiek/cijfers wat bevoordeeld als we rekening houden met 2009 gaat Be ongeveer bij - 5,3 %* daling uitkomen (delen door 8 jaar*), dan zou Be nog net 10de staan ipv 5de

Het gaat dus over gewone wegen buiten bebouwde kom en ook geen snelwegen, ttz de dodelijkste wegen eigenlijk.

Ik heb het nog eens nagerekend adhv twee bronnen:

1. doden buiten bbk: http://statbel.fgov.be/nl/binaries/pr145_nl_tcm325-81146.pdf
2. doden snelweg  http://bivvweb.ipower.be/Observ/NL/autosnelwegen_NL.pdf moet ik dus aftrekken.

jaren:    2001   2008   %-daling    gemiddelde/jaar    2009*  *gemiddelde jaar incl 2009
doden:   840    474    43,57 %    /7= 6,22 %            480*            *5,3 %   *geschat bron verkeersbarometer
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 november 2010 - 22:22:25 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 07:46:45 »
Gisteren op TV ivm. de minder ongevallen binnen BBK : Overijse die niet alleen binnen maar ook buiten de BBK 50 als max. hebben, of er sprake was van minder ongevallen kwam niet aan de beurt maar Touring vond wel dat het best overal trager zou worden.
Touring, aan wie hun kant staan die feitelijk? ???
Als je dan kijkt wat een fietsersbond allemaal verdedigd voor z'n leden. :o
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 09:30:55 »
Volgens Het Nieuwsblad komen de positieve cijfers van FOD Economie...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20101104_012&subsection=156
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 november 2010 - 09:32:40 door wooter »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 09:33:37 »
Gisteren op TV ivm. de minder ongevallen binnen BBK : Overijse die niet alleen binnen maar ook buiten de BBK 50 als max. hebben, of er sprake was van minder ongevallen kwam niet
Ook gezien, onvoorstelbaar als je zag wat een mooie brede rechte weg ze lieten zien waar je slechts 50 mocht
en de uitleg van die burgemeester "het is voor de uniformiteit en de bescherming van de zw*kke weggebruikers"
De uniformiteit  ???  ???
Als de Belgische bestuurder te dom is om onderscheid te maken in plaats/omstandigheden/tijdstip én binnen of buiten BBK, dan schort er wel een en ander; of dit dan de manier is om hier mee om te gaan is zeer de vraag
Ik hing gisteren bijna tegen het plafond toen ik dit zag
Trouwens, dan kom je nog in conflict met zones 30 en woonerven
Misschien best heel Belgistan als woonerf bestempelen ?  Mooi overal dezelfde traagheid, kunnen we meteen weer paard en kar gebruiken, maar wel begrensd natuurlijk want een paard kan ook sneller lopen

Overigens is het hier bij ons in al de deelgemeenten van Dendermonde ook van dat  :'(
Ze zullen het hier zo ver drijven tot een Belgisch rijbewijs in het buitenland niet meer aanvaard zal worden  :'( :-X :-[ >:(

Touring, aan wie hun kant staan die feitelijk? ???
Vraag ik me al jaaaaren af; die gasten doen werkelijk NIETS voor de automobilist en praten de fiestersbond en consoorten gewoon naar de mond
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 november 2010 - 09:36:12 door KV »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 10:24:18 »
Volgens Het Nieuwsblad komen de positieve cijfers van FOD Economie...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20101104_012&subsection=156
Ik citeer uit de link:
Citaat

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY
 

Ja, die cijfers kunnen alleen maar van de FOD komen ttz dat is statbel.fgov.be.

Hierzie page 12: http://statbel.fgov.be/nl/binaries/pr145_nl_tcm325-81146.pdf
Citaat
Evolutie van het aantal doden en dodelijk gewonden (doden 30 dagen) per gewest binnen of buiten de bebouwde kom
Bebouwde kom
België  1996  1997  1998  1999  2000  2001  2002  2005  2006  2007  2008
Totaal  1.356 1.364 1.500 1.397 1.470 1.486 1.355 1.089 1.075 1.071  944
Binnen  368   408   410   409    403    453     353    258    270   275   274
Buiten    988   956  1.090  988  1.067  1.033    953    778   767   744   613

Die 274 klopt dus en die sterke daling vanaf "toevallig" het slechtste jaar 2001: 453 begrijp ik ook...  ;
 maar hoe ze aan die 9,2 % daling komen blijft me een raadsel. Of lees ik slecht ?  ???

Hoeveel % daling is van 453 naar 274 ?  Ergens een journalist op het forum die dat kan uitrekenen ?  ;D

Ik heb het even uitgerekend, en ook die fantastische "primusdaling" toch wat afgevlakt door het gemiddelde van 3 jaar (statistische vuistregel) te nemen:

vanaf 2000: 403 naar 274 is na 8 jaar een daling van 32 %
vanaf 2001: 453 naar 274 is na 7 jaar zelfs een daling van 39,5 %
vanaf 2002: 353 naar 274 is na 6 jaar een daling van 22,5 %

Of vuistregel (403 + 453 + 353): 3 = 403 gemiddeld, een correctere daling van 32% die toevallige schommelingen afvlakt.

D had met die vuistregel-3 jr. ook nog een daling van 28 % op 7 jaar; wel met veel minder dalingspotentieel (bvb al >90 % gordeldrachtpercentage, eerder en meer zone 30´s in voege, veel meer strikte voetgangerszones, zeer weinig verkeersdrempels  ;D).

Dat Be met die - 39,5 % "toevallig" tussen die 2 jaren op de eerste plaats staat in Europa zal wel waar zijn.
En een gemidddelde jaarlijkse daling van 9,2 % is het ook niet 39,5/7 = 5,64 %

Maar met die - 9,2 % (of "een tiende daling ") zeker niet.

Tja, maar nu nog weten wat er allemaal in die bebouwde kom gebeurd is in die 7 jaar, veel zone 30, meer voetgangerszones (markten verkeersvrij enz), eenrichtingsverkeer, meer files?, hebben ze veel stadsverkeer ontmoedigd nog tot in de bebouwde kom te rijden, rijdt men eigenlijk nog echt in die (grote) bebouwde kommen, of is men soms sneller te voet...

Rijden de sterke weggebruikers langzamer of voorzichtiger, houden ze zich beter aan de (voorrangs)regels, of zijn het de kwetsbare weggebruikers die de regels beter opvolgen, of hun zintuigen meer benutten; of is het toch het ca 25 % gestegen gordeldrachtpercentage in die 7 jaar die de doorslag geeft, enz...

Dus veel evolutie-parameters wat we niet juist weten, dat lees ik ook nergens in de krant...

Dat eigenlijk zo´n "dode mus" (eindelijk iets positiefs !) eruit gepikt wordt (alleen bbk, alleen verkeersdoden) en uitgebazuind wordt in de media zijn we stilaan gewoon. We zullen wel goe bezig zijn.  ;)

En dit is natuurlijk ook verkeerd gelezen of overgenomen door de media:
Citaat
Frankrijk scoort dan weer het best voor de daling van het aantal slachtoffers op landelijke wegen. Onze zuiderburen gaan daar Luxemburg en Portugal vooraf. België staat vijfde met een reductie van 7,2 procent (474 slachtoffers in 2008). Roemenië en Bulgarije bengelen helemaal onderaan in de lijst.
Zie link vorige post :
- Luxemburg is eerste, Frankrijk is derde, Be is idd vijfde -maar gaat maar tot 2008- , en heeft maar een gemiddelde jaardaling van 6,22 % en geen reductie van 7,2 %.
grafiek onderaan in deze link: http://www.etsc.eu/documents/12.10.2010_PR_PINFlash18.pdf

Tiens, hoe komt het dat dit niet in de krant komt ?  ;D

Citaat
http://www.etsc.eu/documents/copy_of_22%2006%20ETSC%20PR%20PIN%20Report%202010.pdf
Four EU Countries Reduce Road Deaths by 50%
Latvia, Spain, Portugal and Estonia halve road deaths between 2001 and 2009

22 June 2010, Brussels – Between 2001 and 2009 Latvia, Spain, Portugal and Estonia achieved the best road death reductions, all above 50%, with France and Lithuania set to follow them. ...

uit ETSC Press Releases:  http://www.etsc.eu/documents.php?did=1
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 augustus 2011 - 21:43:54 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 11:24:06 »
Geen tijd/zin om hier alles te lezen, maar...
De uniformiteit  ???  ???
Uniformiteit? Wat is dat? Je moet hier wel de verkeersregels leren, maar ze toepassen kan je beter niet want dan ben je gegarandeerd wel ergens geflitst!
"Hmmmm geen bord gezien... (stond waarschijnlijk achter een verwilderde boom) okee, gokje dan maar.... 2x2 rijstroken... middenberm.... 120...." Flits!

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 11:43:11 »
Vergeet mijn berekeningen in vorige post maar, die 9,2 % daling in bbk en 7,2 % daling rural roads zijn annual reductions of moeilijker Average Annual Percent Change (AAPC).
Citaat
(6) Fig.1: Average annual percentage change in deaths on rural roads in 26 countries
over the period 2001-2009. *BE, EL, IT, LU (2001-2008).

Dus die %-ten zijn dus juist. Men is nooit niet te oud om bij te leren.  ;) 

Voor de liefhebbers, de ingewikkelde formule:
Citaat
http://srab.cancer.gov/joinpoint/aapc.html#1

En de directe pdf.ref naar de tabellen van ETSC heb ik ook gevonden:
Respectievelijk op page 3 en 4, samengevat op p 5.

http://www.etsc.eu/documents/Background_Tables_Flash18.pdf

via bovenste link " Background Tables "
Citaat
http://www.etsc.eu/PIN-publications.php
PIN Flash 18 Reducing deaths on rural roads
- A priority for the next "Decade of Action"
 Press release
 PIN Flash 18
 Background Tables   12 October 2010
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 17:18:11 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #11 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 20:19:36 »
We moeten ons duidelijk hoe langer hoe meer vragen gaan stellen bij de manipulatie van de media en gesubsidiëerde verkeersonveiligheidsorganisaties.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Aantal verkeersdoden in bebouwde kom in dalende lijn
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 29 december 2010 - 08:38:30 »
We moeten ons duidelijk hoe langer hoe meer vragen gaan stellen bij de manipulatie van de media en gesubsidiëerde verkeersonveiligheidsorganisaties.
daar stel ik mij allang geen vragen meer bij
de media en vooral de 'staats'media worden de laatste jaren nog enkel gebruikt voor stemmingmakerij
better a bad day at sea
than a good day at the office