Auteur Topic: Invoering kilometerheffing kan perfect zonder fiat Nederland  (gelezen 2492 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Invoering kilometerheffing kan perfect zonder fiat Nederland
« Gepost op: zondag 07 november 2010 - 20:43:52 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:28:43 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
Re: Invoering kilometerheffing kan perfect zonder fiat Nederland
« Reactie #1 Gepost op: maandag 08 november 2010 - 16:01:29 »
Fiat komt uit Italië, niet uit Nederland ;)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 08 november 2010 - 17:45:08 »
Fiat komt uit Italië, niet uit Nederland ;)
Als het aan de Italiaanse bazen ligt niet meer voor lang, productiekost is daar 4 keer zo hoog als in een ander land.

Jozef, ooit zullen ze leren : “Je moet nooit de hand bijten die je eten geeft.”
Alleen is het dan misschien te laat. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Nederland stapt af van kilometerheffing met Vlaanderen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 11 november 2010 - 14:29:43 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:29:27 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 11 november 2010 - 14:38:14 »
Citaat
"Wij vinden dat geen ideale manier om files te bestrijden. Ik weet dat Vlaanderen daar anders over denkt, maar Nederland is geen voorstander"
Wat zouden ze er hier niet aan snappen eigenlijk?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 03:11:12 »
Citaat
De vorige Nederlandse regering wilde samen met Vlaanderen een kilometerheffing voor vrachtwagens invoeren tegen 2013. Rutte stapt daar nu vanaf. "Wij vinden dat geen ideale manier om files te bestrijden. Ik weet dat Vlaanderen daar anders over denkt, maar Nederland is geen voorstander", aldus Rutte.

Wel dat vraag ik me nu eigenlijk ook af.
Waarom enkel voor vrachtwagens terwijl iedereen weet dat de files meestal maar ontstaan tijdens de spits als de auto's er zich mee gaan moeien in grote getallen.

Waar is de tijd dat ik in alle rust, 98% buiten de spits, grotere afstanden kon overbruggen?
Tegenwoordig, met die veel te enge rij- en rusttijden en monsterboetes, ook niet meer mogelijk.
Het volledige transport gebeuren in België is al op sterven na dood en sneuvelen zal het. Al moeten ze het op den duur verbieden.
En we weten allemaal de voordelen van de oostblokkers in West-Europa. ::)

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 14:01:28 »
Vertrouwelijk intern documentje hier gevonden op fin.vlaanderen.be : 't Lastenboek voor de kilometerheffing is natuurlijk nog géén wettelijke tekst doch 't staat er inderdaad wel degelijk in ...

--> Van toepassing op lichte vracht doch verkeersbelasting wordt op nul gebracht maar de tekst is inconsistent : "meer dan 3,5 ton MTM" en zegt niets over SLV's (SuperLichte Vrachts met MTM < 3,5 ton)) : (p 51)

1.1.1 De kilometerheffing is van toepassing op lichte vracht (3,5 ton MTM tot 12 ton MTM) en zware vracht (12 ton MTM en meer)
Met vrachtwagens worden zowel de lichte (meer dan 3,5 ton MTM en minder dan 12 ton MTM) als de zware (meer dan 12 ton MTM) bedoeld. Beiden worden aan de kilometerheffing onderworpen. Voor de lichte vrachtwagens betekent dit dat direct de verkeersbelasting op nul wordt gebracht en dus de facto wordt afgeschaft. Voor zware vrachtwagens blijft de verkeersbelasting bestaan maar wordt tot het Europees minimum gereduceerd. Tegelijkertijd met de invoering van de kilometerheffing wordt het Eurovignet afgeschaft.

--> Minimum 0,02 €/km maar waarschijnlijk meer : KUL-studie : http://www.tmleuven.be/project/kmheffing/kmheffing_impact.pdf

Als't allemaal waar is : duurder voor LV in dit minimumscenario vanaf 7000km/jaar (140/0,02) 

LV-rijders aller landen; verenigt u en verheft luide uwe stemme.

Zou een MH nu als een LV ingeschaald worden (wegens LV-belasting) of als een PW ? ...

wooter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 18 november 2010 - 10:40:20 »
Wel dat vraag ik me nu eigenlijk ook af.
Waarom enkel voor vrachtwagens terwijl iedereen weet dat de files meestal maar ontstaan tijdens de spits als de auto's er zich mee gaan moeien in grote getallen.
Omdat je door vrachtvervoer extra te takseren, je niet rechtstreeks in de mensen hun zakken zit. Extra inkomsten voor de overheid, en de meeste transporteurs gaan de meerkost na verloop van tijd doorrekenen naar hun klanten, en dan pas zit je in de mensen hun zakken. Maar voor de mensen is het dan "verrek, Delhaize is weeral duurder" ipv "verrek, de belastingen zijn weer opgeslagen".

Psychologisch maakt dit veel verschil voor het meeste kiesvee.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 18 november 2010 - 10:46:28 »
idd: "kiesvee", dat zich in slaap laat wiegen op die manier.  Want uiteindelijk: betalen doe je toch.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone