Wat een mop ... pakkans hoger ?
"Eerlijker" is het alleszins, men kan nog een "lichte fout" gemakkelijk rechzetten.
één flitspaal is een momentopname, meerdere flitspalen achtereen meerdere momentopnames...
Hier de werking in ´t kort uitgelegd met foto en tekening, en de kosten...:
http://www.gentblogt.be/2009/10/22/proefproject-trajectcontrole-op-het-viaduct-van-gentbrugge
...
Bron: Persbericht Minister van Mobiliteit en Openbare Werken
Men meet de gemiddelde snelheid door vaste afstand (1,9 km) / tijd, als men daar onder blijft is er niets gebeurd.
Hypothetisch: dus ik kan perfect de eerste helft aan 110 kmh rijden en de tweede helft aan 70 kmh, gemiddelde blijft 90 kmh... veilig is anders...
Of omgekeerd door achter een trage vrachtwagen te blijven hangen aan 80 kmh kan ik pakweg de tweede helft inhalen aan 100 kmh.
Of als de file plots oplost eens goed gas te geven...

Rekening houdend met de nog altijd geldende marge van 6 kmh kan ik zelfs tot 96,9 kmh gemidddelde gaan.

Voor de verstrooiden die met 120 kmh iedereen inhalen en plots hunne cent valt... die moeten wel serieus afremmen tot 60 kmh de tweede helft of tot 70 kmh en wat slalom rijden (meer afstand) tussen linkerrand en rand pechstrook... grapje...

Of het "veiliger" is als pakweg 6 flitspalen om de 300 m ? Ik denk het niet...
Daarbij is die 90 er enkel als geluidsmindering... beweert men.
Eens aan de omwonenden vragen..:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=NQ2GQ42S&PostCode=9000
'Wij liggen te daveren in bed'
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat systeem heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden als een flitspaal (het is ook duur genoeg, zie bovenste link):
- controle nummerplaten met databank (valse of gezochte ...)
- inhaalverbod zw. vrachtwagens
- pechstrookcontrole
Hier wat meer uitleg in het Duits met tekeningen:
http://www.autotouring.at/pages/html/export/at_index_2_1_1_1_4.htmlIdd Rafael, dat kennen we al een tijdje, daarbij zijn alle omwonenden ook ferm geholpen door dat kaboenk-gedrocht daar te verbeteren of op te lossen.
Edit: ik heb het even uitgerekend als men 71 sec tussen de portalen doet komt men aan 96,4 kmh gemiddeld.
75 sec is safer dan zit men aan 91,2 kmh (90 kmh = 76 sec over 1,9 km) 