Het probleem is dat de navigatiesystemen van de VAG-groep simpele 2-DIN systemen zijn. Porsche, Audi, Volkswagen, Skoda... Allemaal hetzelfde systeem, enkel wat andere graphics en logo's erop. Resultaat is dat je omdat alles in dat 2-DIN systeem zit dat ding heel eenvoudig met twee schroevendraaiers uit de 2DIN-holte kan lichten, een andere versie van de software erop kan flashen en zo verkopen aan Audi-, VW-, Skoda en soms zelfs Porsche-rijders.
Ik rij BMW. Wil je daar het navigatiesysteem uithalen, moet je de computer uit de koffer breken (en die koffer gaat al moeilijker open dan de passagiersdeur door het raam in te slaan). Dan kan je nog het scherm met veel moeite uit het dashboard mollen. En dan moet je de iDrive nog uit de middenconsole breken. En dan moet je de rest van de auto uitkleden om de bekabeling eruit te halen. En dat verrekte BMW-ding past dan enkel nog in... een andere BMW. De navigatiecomputer kan je misschien nog in een 5-reeks lepelen als je het gepikt had uit een 3-reeks, maar het scherm is al niet identiek, de iDrive evenmin en de bekabeling ook niet. Stelen voor andere merken is helemaal hopeloos...
I'm just saying...