Auteur Topic: Inbraken in auto's sterk gestegen  (gelezen 3735 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Inbraken in auto's sterk gestegen
« Gepost op: vrijdag 19 november 2010 - 16:01:52 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Het fenomeen van de autodiefstallen zou door de politie goed aangepakt geweest zijn... Onzin, natuurlijk. Wat er veranderd is, is dat de diefstalbeveiligingen van auto's moeilijker te omzeilen zijn dan vroeger. Met als resultaat carjacking en homejacking.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 augustus 2011 - 22:03:14 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Inbraken in auto's sterk gestegen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 november 2010 - 16:16:35 »
Ik verschiet daar dus niet van.

Overal en iedereen laat alles zomaar rondslingeren in hun wagen.

Als er al eens iemand meerijdt en ik steek de GPS weg incluis houder en ervoor zorgen dat er geen ronde plek op de voorruit staat krijg ik te horen ; Hier pikken ze niet, we zijn zolang niet weg, het is gene Porsche waarmee ge rijdt,....

Ik ga niet zeggen eigen schuld maar als je heel nonchalant omspring met uw spullen wel niet komen bleiten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 19 november 2010 - 18:11:10 »

wooter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 november 2010 - 16:16:28 »
Het probleem is dat de navigatiesystemen van de VAG-groep simpele 2-DIN systemen zijn. Porsche, Audi, Volkswagen, Skoda... Allemaal hetzelfde systeem, enkel wat andere graphics en logo's erop. Resultaat is dat je omdat alles in dat 2-DIN systeem zit dat ding heel eenvoudig met twee schroevendraaiers uit de 2DIN-holte kan lichten, een andere versie van de software erop kan flashen en zo verkopen aan Audi-, VW-, Skoda en soms zelfs Porsche-rijders.

Ik rij BMW. Wil je daar het navigatiesysteem uithalen, moet je de computer uit de koffer breken (en die koffer gaat al moeilijker open dan de passagiersdeur door het raam in te slaan). Dan kan je nog het scherm met veel moeite uit het dashboard mollen. En dan moet je de iDrive nog uit de middenconsole breken. En dan moet je de rest van de auto uitkleden om de bekabeling eruit te halen. En dat verrekte BMW-ding past dan enkel nog in... een andere BMW. De navigatiecomputer kan je misschien nog in een 5-reeks lepelen als je het gepikt had uit een 3-reeks, maar het scherm is al niet identiek, de iDrive evenmin en de bekabeling ook niet. Stelen voor andere merken is helemaal hopeloos...

I'm just saying...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 20 november 2010 - 16:39:16 »
En zeggen dat hier, nu het toeristisch seizoen afgesloten is, op de parkeerplaatsen van de winkels de helft van de auto's met niet vergrendelde portieren en de sleutel in het contactslot staan...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 20 november 2010 - 19:16:38 »
Het fenomeen van de autodiefstallen zou door de politie goed aangepakt geweest zijn... Onzin, natuurlijk. Wat er veranderd is, is dat de diefstalbeveiligingen van auto's moeilijker te omzeilen zijn dan vroeger. Met als resultaat carjacking en homejacking

Pijnlijk, maar eigenlijk logisch.  Auto's en alarmsystemen etc.  kunnen almaar moeilijker gekraakt worden ==> Dus gaan criminelen over tot "mensen kraken".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 20 november 2010 - 19:53:03 »
Pijnlijk, maar eigenlijk logisch.  Auto's en alarmsystemen etc.  kunnen almaar moeilijker gekraakt worden ==> Dus gaan criminelen over tot "mensen kraken".

Juist daarom dat ik vind dat de politie geen goede raad geeft als ze adviseert om de autosleutels niet in de woonkamer op de tafel te laten liggen. Ik heb liever dat de dieven ze daar vinden dan dat ze ze mij in mijn slaapkamer komen "vragen".

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 20 november 2010 - 20:03:59 »
Ik ga niet zeggen eigen schuld maar als je heel nonchalant omspring met uw spullen wel niet komen bleiten.

Een auto "pikken" is in ons landje écht niet moeilijk.  Je gaat gewoon onopvallend postvatten aan een goeddraaiende boekenwinkel, 's morgens als het nog donker is.  (Maar de winkel al open is, dus).  't Zal heus niet lang duren eer er eentje aankomt, portier los, motor nog draaiend om een krant, sigaretten,... te kopen.

Gewoon instappen, en weg ermee.

Enne: met onze huizen doen we 't vaak al niet beter. 

* Raam op de eerste verdieping open laten, ladder plat leggen op de grond.  (alsof een dief die ladder ook niet zou kunnen rechtzetten)
* Sleutels in een bloempot, onder de "klassieke deurmat"
* ....

Dit om om maar te zeggen hoe laks sommigen zijn.  Met een beetje gezond verstand is er al veel diefstal-leed te voorkomen....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 20 november 2010 - 21:40:28 »
Het probleem is dat de navigatiesystemen van de VAG-groep simpele 2-DIN systemen zijn. Porsche, Audi, Volkswagen, Skoda...
en Seat.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: zondag 21 november 2010 - 22:32:16 »
En zeggen dat hier, nu het toeristisch seizoen afgesloten is, op de parkeerplaatsen van de winkels de helft van de auto's met niet vergrendelde portieren en de sleutel in het contactslot staan...

Ik ga niet zeggen dat het hier ook zo is, maar ik zie hier regelmatig auto's geparkeerd die overnachten met de raamplakkende navigatie vrolijk aan de voorruit. Een individuele inbraak komt hier nog in de krant :).