Auteur Topic: Aston Martin Cygnet  (gelezen 1512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aston Martin Cygnet
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 november 2010 - 18:47:41 »
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/259351/aston_martin_cygnet_debuts_at_harrods.html#
Fijn bakkie, Aston Martin gaat zo gemakkelijk de CO2 normen halen van zijn voertuigenpark.
1500 Cygnets per jaar zou de CO2-uitstoot van hun verkochte auto´s halveren:
Citaat
http://www.auto2null.de/2010/09/02/cygnet-von-aston-martin/

02 September
Cygnet von Aston Martin

Der Cygnet, ein von Aston Martin auf Basis des Toyota iQ, produzierter Kleinwagen soll für den Autobauer eine entscheidende Rolle spielen, wenn es darum geht die strengeren Vorschriften in Sachen Emissionen zu erfüllen.

Die EU hat ja Normen für die zulässigen Kohlendioxid Durchschnittsemissionen erlassen, die von den Fahrzeugflotten der Autobauer erfüllt werden sollen. Der Aston Martin Cygnet wird es dem Unternehmen ermöglichen, in den europäischen Kernmärkten zu Überleben, ohne dass die Motoren-Palette komplett verändert werden muss.

Der Cygnet wird von einem 1.3L 96 PS-Motor angetrieben und reduziert die durchschnittlichen CO2-Emissionen von Aston Martin um die Hälfte auf einen Wert um die 115 g / km.

Die EU-Norm wird 2012 in Kraft treten und wird in verschiedenen Stufen über insgesamt vier Jahren weiter ausgebaut werden. Bis 2012 müssen 65% der Autos einer Flotte eines Automobilherstellers die festgelegten Standards erfüllen. 2015 muss es bereits die ganze Produktpalette sein.

Die EU wird  Aston erlauben auf ein niedrigeres Ziel hinzuarbeiten, als die Menge von 130 g / km. Der Fahrzeughersteller muss darüber noch mit der EU verhandeln. Mit dem aktuellen Ziel rund 1500 Cygnets jedes Jahr zu verkaufen, könnte Aston Martin tatsächlich die EU-Norm erfüllen.

ca. 30.000 € meer is toch maar een dure optie -en een leuk stadsautootje erbij- voor een Aston Martin liefhebber.
en winst doen ze wslk ook nog, de basis, een Toyota IQ kost ongeveer de helft.

http://www.astonmartin.com/eng/thecars/cygnet
http://www.astonmartin-belgium.com/

Aston Martin- eigenaars zouden sowieso eerst bevoordeeld worden bij de verkoop.
Citaat
http://www.autobild.de/artikel/update-aston-martin-cygnet-1025967.html
Bisher gibt es keinerlei Preisvorgaben, aber der Cygnet soll sowieso nicht als Luxus-Mini an jedermann verkauft werden, sondern exklusiv an Aston Martin-Kunden, die einen Sportler der Marke erwerben. Quasi ein Zweitfahrzeug für die Kurzstrecke.

recent bericht uit eerste hand, prijzen gaan tot 35.000 €, navraag zou groot genoeg zijn, produktie zal niet kunnen volgen.
http://www.auto-motor-und-sport.de/service/exklusive-kleinwagen-kleinwagen-als-luxusschlitten-3055501.html
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 november 2010 - 19:05:52 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Aston Martin Cygnet
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 24 november 2010 - 19:03:58 »
Aan de koelvinnen op de kap te zien dacht ik dat ze er een 3L V6 hadden ingepompt. ;D

Maar natuurlijk is dat om de norm te halen, zoals Porsche ook al deed.

De Aston zou alleen zijn voor wie al een () Grote Aston heeft.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aston Martin Cygnet
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 24 november 2010 - 19:15:08 »
De Aston zou alleen zijn voor wie al een () Grote Aston heeft.
Neen toch niet maar bij dat -zeer laag- produktieaantal worden de Aston-eigenaars natuurlijk bevoordeeld.

En eerst de Britse eigenaars, en dan het vasteland.
Is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, de BMW Z1 van de eerste produktiejaren (einde ´88- volledig´89) zijn ook exclusief enkel voor de Duitse markt verkocht. (en dan moest ik nog 2 jaar wachten  ;))

Hoe zou ge zelf zijn, zei maar zeker dat de produktie van de eerste 2 jaren al uitverkocht is.

Citaat
http://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet

The Aston Martin Cygnet is a luxury microcar manufactured by Aston Martin and derived from the Toyota IQ. Its purpose is to allow Aston Martin to comply with the strict emissions rule by the European Union in place in 2012[1]. Cygnet will be available initially only in the UK, and then to other EU countries. Sales will not be restricted, however, it is expected that demand from existing Aston Martin owners for Cygnet would initially take priority. Aston CEO Ulrich Bez recently announced shipping expectations of about 4000 per year at a price of about £30,000.[2] Bez states that the Cygnet demonstrates the companies commitment to innovation and integrity, whist respecting the need to satisfy demands of emissions and space.

De Aston Martin Rapide bvb. wordt in Oostenrijk geproduceerd, is ook de eerste keer buiten UK.
Citaat
http://steiermark.orf.at/stories/402187/
Das britische Stammwerk von Aston Martin hatte für das neue Modell keine Kapazität mehr, sagt Nick Lukic, der Produktionsmanager von Aston Martin: "Mit Magna-Steyr haben wir eine gute Mannschaft mit hoch qualifizierten Mitarbeitern gefunden. Das ist ganz wichtig für uns, um unsere luxuriösen Sportwagen hier in Graz zu bauen."
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 november 2010 - 19:23:19 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I