De Aston zou alleen zijn voor wie al een () Grote Aston heeft.
Neen toch niet maar bij dat -zeer laag- produktieaantal worden de Aston-eigenaars natuurlijk bevoordeeld.
En eerst de Britse eigenaars, en dan het vasteland.
Is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, de BMW Z1 van de eerste produktiejaren (einde ´88- volledig´89) zijn ook exclusief enkel voor de Duitse markt verkocht. (en dan moest ik nog 2 jaar wachten
)
Hoe zou ge zelf zijn, zei maar zeker dat de produktie van de eerste 2 jaren al uitverkocht is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
The Aston Martin Cygnet is a luxury microcar manufactured by Aston Martin and derived from the Toyota IQ. Its purpose is to allow Aston Martin to comply with the strict emissions rule by the European Union in place in 2012[1]. Cygnet will be available initially only in the UK, and then to other EU countries. Sales will not be restricted, however, it is expected that demand from existing Aston Martin owners for Cygnet would initially take priority. Aston CEO Ulrich Bez recently announced shipping expectations of about 4000 per year at a price of about £30,000.[2] Bez states that the Cygnet demonstrates the companies commitment to innovation and integrity, whist respecting the need to satisfy demands of emissions and space.
De Aston Martin Rapide bvb. wordt in Oostenrijk geproduceerd, is ook de eerste keer buiten UK.
http://steiermark.orf.at/stories/402187/
Das britische Stammwerk von Aston Martin hatte für das neue Modell keine Kapazität mehr, sagt Nick Lukic, der Produktionsmanager von Aston Martin: "Mit Magna-Steyr haben wir eine gute Mannschaft mit hoch qualifizierten Mitarbeitern gefunden. Das ist ganz wichtig für uns, um unsere luxuriösen Sportwagen hier in Graz zu bauen."